۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

گفت و گو با قاری اعزامی از کشور آرژانتین/ مسابقات قرآن ایران بهترین مسابقات قرآنی دنیاست

گفت و گو با قاری اعزامی از کشور آرژانتین/ مسابقات قرآن ایران بهترین مسابقات قرآنی دنیاست

 جوان مسلمان آرژانتینی و متسابق  سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم معتقد است گلچینی از بهترین حافظان و قاریان قرآن در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جوان مسلمان آرژانتینی که در ده سالگی به دین اسلام مشرف شده است و هم اکنون به عنوان قاری قرآن از کشورش در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است، معتقد است که به دلیل اینکه گلچینی از بهترین حافظان و قاریان قرآن در آن شرکت کرده‌‌اند.
 
لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
 
خوزه خو اسم اصلی من است ولی بعد از اسلام آوردن نام خود را به حسین تغییر دادم، من متولد آرژانتین هستم و در حال حاضر در شهر بوینس آیرس زندگی می‌کنم و 27 سال سن دارم و در یک مرکز معاملات ملکی در مرکز شهر مشغول به کار هستم.
 
در چند سالگی به اسلام مشرف شدید و علت آن چه بود؟
 
ابتدا پدر و مادرم در سال 1998 مسلمان شدند و در آن موقع من 10 سال بیشتر نداشتم و بعد از آن تصمیم گرفتم که مسلمان شوم. من در آن موقع ده سالم بود و والدینم گفتند چون فرزند ما هستی و در نتیجه باید مسلمان باشی و چون یک مسلمان هستی باید آداب آن را رعایت کنی و من هم از آن موقع خود را یک مسلمان می‌ دانم.
 
در چه رشته‌ای از مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اید؟
 
در رشته قرائت
 
روزی چند ساعت قرآن می‌خوانی و فکر می‌کنی چه تأثیری در زندگی شما داشته باشد؟
 
با وجود اینکه مشغول به کار هستم روزی 2 الی 3 ساعت قرآن می‌خوانم و به مدت چند سال هم به مدرسه‌ای دینی در ژوهانسبورگ رفته و درس خواندم و مطالعات اسلامی‌ام بسیار بیشتر شده است.
 
در مورد تأثیر قرآن بر روی زندگی‌تان توضیح دهید؟
 
وقتی که قرآن می‌خوانم، احساس خوبی به من دست می‌دهد، زیرا هنگامی که قرآن می‌خوانم در واقع کلمات خدا را می‌خوانم و وقتی با قرآن هستم با خدا هستم.
 
در خصوص سطح مسابقات بین‌المللی قرآن کریم چه نظری دارید؟
 
به نظر من این دوره از مسابقات حتی بهترین نوع آن در جهان است چرا که از همه کشورهای جهان، بهترین‌ها به اینجا می‌ایند و البته این را هم بگویم که من برای اولین بار در آن شرکت می‌کنم، اما چون قبلاً آن را پی‌گیری می‌کردم، فکر می‌کنم که عالی‌ترین نوع مسابقات باشد.
 
از اینکه به ایران سفر کرده‌اید، چه احساسی دارید؟
 
احساس خوشحالی می‌کنم چرا که الله سبحان الله تعالی این توفیق را به من داد که به عنوان یک شیعه به ایران سفر کنم تا بتوانم به زیات معصومین مشرف شوم.
کد خبر 2300979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha