۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

ادیب مطرح کرد:

تنها دو سالن استاندارد بیس‌بال و سافت‌بال در ایران داریم/ برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان

تنها دو سالن استاندارد بیس‌بال و سافت‌بال در ایران داریم/ برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیته بیس‌بال و سافت‌بال جمهوری اسلامی ایران ادیب با اشاره به اینکه اکنون تنها دو سالن استاندارد بیس‌بال و سافت‌بال در ایران داریم، گفت: از مسئولان جهانی این ورزش قول های مساعدی برای تکمیل تجهیزات کمیته بیس‌بال ایران دریافت کردیم و در آینده نردیک نیز سالن های استاندارد دیگر در مناطق جنوب و مناطق مرکزی ایران را مدنظر داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ادیب عصر دیروز پنجشنبه در نخستین جلسه گردهمایی مسئولان کمیته‌های بیس‌بال و سافت‌بال استان‌های کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شش ماهه این کمیته اظهار داشت: در ابتدای فعالیت خود ساختمان خصوصی به این انجمن اختصاص و برنامه ریزی هایی نیز در راستای چشم انداز کوتاه مدت و بلندمدت انجام گرفته است که ریز این برنامه ها در جلسات خصوصی این کمیته اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرم گزارش عملکرد استان ها برای تکمیل اطلاعات و داده‌های انجمن سافت بال مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: مهم‌ترین عملکرد کمیته سافت‌بال و بیس‌بال شرکت در دو اجلاس آسیایی و جهانی است.

رئیس کمیته بیس‌بال و سافت‌بال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اجلاس جهانی این ورزش‌ها در تونس برگزار شد و 550 کشور در آن شرکت داشتند، گفت: در این اجلاس قول های مساعدی برای تکمیل تجهیزات کمیته بیس‌بال ایران و تجهیز کمیته‌های استانی از مسئولان این اجلاس جهانی دریافت و پیشنهاد برگزاری این اجلاس جهانی و آسیایی در ایران را دادیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت ورزشگاه ویژه این ورزش با شرکت بیس‌بال تومارو صحبت کرده‌ایم، گفت: همچنین در راستای ارتقای این ورزش در ایران علاوه‌بر استفاده از داوران و مربیان بین المللی در ایران برای برگزاری کلاس های  آموزش، دوره های آموزشی نیز برای این افراد در خارج از کشور داشته باشیم.

کمبود وسایل ورزشی، مهم ترین مشکل ورزش بیس‌بال و سافتبال در ایران

ادیب با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل ورزش سافت‌بال و بیس‌بال در ایران کمبود وسایل ورزشی است، بیان داشت: کمیته ای در این زمینه تشکیل و بودجه ای برای این امر اختصاص داده شده تا با واردات این وسایل، استان های فاقد وسایل لازم یا دارای کمبود امکانات لازم برای این ورزش را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲  کمیته های این ورزش برنامه  های منسجمی تشکیل دادند که برنامه ریزی برای برگزاری لیگ بیس‌بال و سافت‌بال که در تیرماه برگزار می شود از آن جمله است.

برگزاری مسابقات جام قهرمانی نوجوانان بیس‌بال و سافت‌بال

رئیس کمیته بیس‌بال و سافت‌بال جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: همچنین برای نخستین بار  مسابقات جام قهرمانی نوجوانان بیس‌بال و سافت‌بال به میزبانی نیشابور برگزار می شود که در این تورنمنت هیئت رئیسه فدراسیون جهانی این ورزش ها نیز به ایران دعوت شده است.

وی بیان داشت: برگزاری کلاس های داوری مربیان، حضور جدی در مجامع خارجی با اعزام تیم ملی سافت بال و بیس‌بال، ارتقای دوره مربیگری و داوری، همکاری گرفتن از نهادهایی همچون دانشگاه ها، شورای شهر، شهرداری و باشگاه های مختلف در راستای  ارتقای این ورزش، پیگیری در اختیار گرفتن ورزشگاه استاندارد کرج که اکنون تحت اختیار سازمان ورزش و جوانان است از جمله برنامه های این کمیته است.

تنها دو ورزشگاه استاندار بیسبال و سافتبال در ایران داریم

وی با تاکید بر این نکته که اکنون دو ورزشگاه استاندارد بیس‌بال و سافت‌بال در کرج و بوشهر داریم، تصریح کرد: برای آینده احداث یک تا دو ورزشگاه بیس‌بال و سافت‌بال در جنوب و مناطق مرکزی ایران را مدنظر داریم.

ادیب با اشاره به تلاش های این کمیته در راستای برقراری ارتباط‌های جهانی گفت: باید کاری کنیم تا بیس‌بال و سافت‌بال در دید مدیران بالادستی وزارت ورزش قرار بگیرند و رسانه‌ها می توانند محور اصلی برای فعال کردن این رشته ها با مدیران و مسئولان قرار گیرند.

وی افزود: همچنین فعال سازی کمیته ها با برگزاری جلساتی با رئیس انجمن‌های کمیته‌های ورزشی را نیز مدنظر داریم  که این جلسه نیز در همین راستا تشکیل شده است.

رئیس کمیته بیس‌بال و سافت‌بال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استراتژی و محور اصلی فعالیت های این کمیته تاکید کرد: ایجاد باشگاه های خصوصی و فعال کردن آنها، تشکیل سازمان لیگ تا پایان سال 93، پیگیری تشکیل باشگاه های خصوصی سافت بال و بیس‌بال از طریق سازمان لیگ از جمله این استراتژی هاست که در این راستا باید اسپانسرها فعال شوند و این امر نیازمند همکاری رسانه هاست.

توجه کمیته‌های بیس‌بال برای جذب حامیان مالی این ورزش

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان هم در این نشست گفت: لازم است که کمیته‌های بیس‌بال و سافت‌بال استان‌ها استراتژی و برنامه‌های بلند مدت خودشان را برای جذب حامیان مالی صرف کنند چراکه پیشرفت مناسب این نوع ورزش نیازمند حمایت شرکت های بزرگ است.

محمد سلطان حسینی با ارائه گزارشی از فعالیت های شش ماهه این کمیته اظهار داشت:در صورتی ‌که به فرهنگ و تاریخچه هر ورزش توجه کنیم متوجه این نکته می شویم که تمامی ورزش‌ها فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف را در خود جای داده است.

وی افزود: بر همین مبنا ورزش های باستانی جزیی از فرهنگ دیرین کشور ماست که همواره با مسائل هویتی کشور ما نیز هماهنگ و هم راستا بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به شکل گیری رشته های ورزشی بیس‌بال و سافت‌بال تاکید کرد: از قدیم الایام کشورهای اروپایی، آمریکایی و برخی کشورهای آسیایی شکلی از این نوع ورزش را داشته‌اند و  اکنون نیز رشد بسیار خوب این رشته را با قوانین جدید در کشور آمریکا مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ریشه ورزش چوگان و بسیاری از ورزش های دیگر از کشور ایران بوده اما دیگر کشورها اکنون در آنها پیشی گرفته اند، بیان داشت: امروزه رشد ورزش حرفه‌ای مترادف  با منابع مالی است و رشته‌های بیس‌بال و سافت‌بال نیز بیش از بسیاری از رشته های دیگر  نیازمند حمایت شرکت‌های بزرگ هستند.

سلطان حسینی ادامه داد: 250 هزار نفر در استان اصفهان بیمه شده ورزشی هستند و درصورتی‌که با متوسط خانواده‌ها در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که در حدود یک میلیون نفر در استان درگیر ورزش هستند و اگر شرکت‌های تولیدی به سمت و سوی این ورزش بیایند حداقل توسط یک میلیون نفر دیده می شوند ضمن اینکه می توانیم بیس‌بال را نیز به جایگاه خوبی برسانیم.

وی تصریح کرد: اگر تاکنون نیز بیس‌بال پیشرفت‌هایی داشته آنها را مدیون منابع مالی است که توسط  آقای ادیب رئیس کمیته بیس‌بال و سافت‌بال جمهوری اسلامی ایران جذب این کمیته شده  است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به اینکه لازم است کمیته های بیس‌بال و سافت بال استراتژی و برنامه‌های بلند مدت خودشان را در راستای جذب حامیان مالی صرف کنند، اذعان داشت: می‌توانیم ورزش‌ها را جزئی از فرهنگ مردم کنیم اما این کار شرایطی دارد و آن این است که بتوانیم رسانه‌ها را جذب کنیم.

کد خبر 2301328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha