۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۳۰

در گفتگوبا مهر عنوان شد؛

بازبینی ثبت های تشریفاتی میراث ناملموس/ تغییر وضعیت ثبت مکان جلوس امام(ره) در بهشت زهرا(س)

بازبینی ثبت های تشریفاتی میراث ناملموس/  تغییر وضعیت ثبت مکان جلوس امام(ره) در بهشت زهرا(س)

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی از بازبینی میراث ناملموس ثبت شده در جلسه آتی شورای سیاستگذاری ثبت آثار خبر داد و گفت: برخی از مکانها و رویدادها بدون اینکه شماره ثبتی داشته باشند و یا اقدامی در جهت معرفی و حفاظت آنها انجام شود تنها با هدف نمایش، ثبت فرمایشی شده اند بنابراین ثبت چنین میراثی بازبینی می شود مانند مکان جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س).

علیرضا تابش به خبرنگار مهر گفت: در سال 91 همایش ثبت مکان رویدادهای انقلاب اسلامی به صورت فرمایشی برگزار شد و در آن تعدادی از مکانها مانند مکان جلوس امام(ره) در بهشت زهرا(س) ثبت فرمایشی شدند. این نوع از میراث که غالباً در حوزه میراث ناملموس بودند باید بازبینی شوند چرا که برای آنها هیچ اقدامی در جهت معرفی و شناخت و حفاظت انجام نگرفته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در دیداری که با رئیس سازمان میراث فرهنگی در ساختمان ارگ آزادی داشت بر معرفیٍ ثبت و شناخت میراث مربوط به مشروطه، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تاکید کرد در همین راستا اولین اقدام سازمان میراث فرهنگی ثبت مکان جلوس حضرت امام(ره) در بهشت زهرا(س) خواهد بود به این ترتیب این مکان به شکلی که در خور و شایسته باشد معرفی و حفاظت می شود و طراحی آن تغییر می کند.

 

کد خبر 2301493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha