۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۸

لطیفی:

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در دستور کار بسیج است/ اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در دستور کار بسیج است/ اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی کشاورزی را گامی مهم در جهت تامین امنیت غذایی مردم دانست و گفت: افزایش کمی و کیفی پایدار محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهادکشاورزی در دستور کار بسیج مهندسین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی لطیفی ظهر شنبه در دومین جلسه شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه روح الله از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز در استان خبرداد و افزود: این طرح با هدف علمی کردن کشاورزی در پایگاه های بسیج روستایی و به منظور ثبات در امنیت غذایی و افزایش کمی و کیفی محصولات در حال اجراست.

رئیس سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی افزود: طرح بسیج همگام با کشاورز هم اکنون در یکصد و 11 روستای استان درحال اجرا است که به 220 روستا افزایش می یابد و خمین، محلات، ساوه و خنداب از جمله شهرستان هایی هستند که این طرح در آن اجرا می شود.

لطیفی مشارکت مهندسین و کارشناسان کشاورزی، استفاده از تجربیات کشاورزان نمونه، انتقال دانش فنی و کشاورزی، افزایش بهره وری و استفاده از آخرین یافته های کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بسیج مهندسین در رشته های کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت، عمران و معماری فعالیت می کند، گفت: تشکیل بسیج عمران و معماری در راستای تحقق منویات رهبر مظعم انقلاب در بحث الگوسازی نماد و ساختارهای اسلامی در سازه های شهری نیز در برنامه های سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هم به نقش مهندسین بسیجی در رشد و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: بسیج بهترین مدافع اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام نعمتی نیا افزود: بسیج مهندسین کشاورزی یکی از ساختارهای بسیج مهندسین است که برای تامین امنیت غذایی تشکیل شده است.

دومین جلسه شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه روح ا... امروز با حضور اعضا در مرکز تحقیقات کشاورزی تشکیل شد.
 

کد خبر 2302208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha