عمران الزعبی :

مشارکت سوریها در انتخابات به معنای مخالفت با تروریسم و توطئه علیه سوریه است

مشارکت سوریها در انتخابات به معنای مخالفت با تروریسم و توطئه علیه سوریه است

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه مشارکت شهروندان سوری در انتخابات ریاست جمهوری به معنای مخالفت آنها با تروریسم و توطئه در سوریه است، مشارکت شهروندان سوری خارج از کشور را دراین انتخابات خوب توصیف کرد.

به گزارش خبرگزای مهر "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با المنار اعلام کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه مطابق با قانون اساسی برگزار می شود و اکثریت قریب به اتفاق شهروندان سوری در مناطقی که تحت کنترل دولت است و همچنین ارتش سوریه در این انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین مشارکت شهروندان سوری مقیم خارج از کشور در کشورهایی که انتخابات ریاست جمهوری سوریه درآن برگزار شد، بسیار خوب توصیف کرد.

الزعبی افزود: راه بازگشت به سوریه برای تمام شهروندان سوری خارج از کشور باز است و دولت آماده پذیرش این شهروندان و پاسخگویی به تمام مطالبات آنها است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اظهارات مغرضانه سران جریان 14 مارس در لبنان در واکنش به حضور گسترده سوریهای مقیم این کشور اظهار داشت: اظهاراتی که از سوی سران برخی جریانها و شخصیتهای سیاسی لبنان در واکنش به حضور گسترده سوریها در سفارت سوریه در لبنان برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بیان شد، نشانگر تعصبات و غرض ورزیهای سیاسی آنان علیه سوریه است. 

الزعبی خاطر نشان کرد جنگ علیه دولت سوریه با هدف ازهم پاشیدگی و نابودی زیرساختها و همچنین از بین بردن نقش منطقه ای و بین المللی سوریه صورت گرفته است.

وی افزود: حامیان تروریسم و داعیان جنگ علیه سوریه در واقع نمی خواهند "بشار اسد" در رأس قدرت بماند چرا که می دانند وی از این کشور و مردم آن حفاظت می کند و همواره برای قوی تر شدن سوریه تلاش می کند.

الزعبی بر حمایت دولت و نهادهای دولتی و رسانه ها از سه نامزد ریاست جمهوری بدون جانبداری از نامزدی خاص تأکید کرد.

این مقام سوریه اعلام کرد که انتخابات سوریه در کمال شفافیت و بی طرفی در راستای تحقق دموکراسی در سوریه برگزار می شود و 200 نهاد اطلاع رسانی موجود در داخل سوریه به همراه 70 شبکه تلوزیونی دیگر که طی روزهای گذشته وارد خاک سوریه شده اند، انتخابات ریاست جمهوری را پوشش می دهند.

الزعبی در ادامه با اشاره به تلاشهای گروههای تروریستی برای ایجاد آشوب و نا امنی در روند انتخابات افزود: اراده مردم سوریه بیانگر این مطلب است که در روز سوم ژوئن(سیزدهم خرداد) هیچ شهروند سوری در خانه نخواهد ماند و همه مردم به حوزه های رأی گیری خواهند رفت.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تنها با هدف انتخاب رئیس جمهوری جدید سوریه نیست بلکه حاوی این پیام است که مردم سوریه با تروریسم، کشتار مردم بیگناه، ویرانی و همچنین توطیئه علیه سوریه مخالف هستند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه از همه مردم این کشور خواست که در انتخابات مشارکت کنند.

وی در پایان با اشاره به انتخاب نماینده سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که این انتخاب باید کاملا به صورت شفاف، بی طرفانه و روشمند صورت بگیرد.

کد خبر 2302254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha