۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۷:۰۲

گزارش خبری/

پروژه های نیمه تمام کاکی تکمیل شود/ لزوم تسریع در راه اندازی پارس شمالی

پروژه های نیمه تمام کاکی تکمیل شود/ لزوم تسریع در راه اندازی پارس شمالی

بوشهر-خبرگزاری مهر: کاکی یک از شهرهای دشتی است که نیازهای بسیار زیادی دارد. لازم است که مسئولان برای رفع نیازهای این شهر عزمی جدی داشته باشند و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا و همچنین اجرای طرح‌های جدید زمینه توسعه هر چه بیشتر این شهر و منطقه را مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش كاكي با مساحت یک‌هزار و دویست كيلومتر مربع در جنوب غربي شهرستان دشتي قرار دارد كه از شمال به بخش مرکزی و مشرق به بخش شنبه و طسوج و از مغرب به خليج فارس و از جنوب به شهرستان دير محدود مي شود.

براساس آخرين سرشماری صورت گرفته، جمعيت اين بخش 23هزار و 157 نفر بوده كه از این تعداد 10هزار و 156هزار نفر آن  در شهر كاكي، مركز بخش سكونت پیدا کرده‌اند.

کاکی از دیر باز مهد بزرگان و علما بوده و قرار گرفتن این شهر در مسیر بزرگراه اصلی اتصالی شمال به جنوب استان بوشهر کمک شایانی به توسعه شهر کرده است.

توسعه مراکز آموزش عالی در کاکی ضروری است

قطعا وجود مراکز آموزش عالی و فنی حرفه ای در هر شهر منشا خیرات و برکات فراوانی است و می تواند در توسعه آن شهر ایفای نقش کند که یکی از مهمترین خواسته‌های مردم کاکی توسعه مراکز اموزش عالی در این شهر است.

امروز بخش و شهر کاکی به عنوان یکی از قطب های کشاورزی شهرستان و استان محسوب می شود و نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد که لازم است تا کشاورزان این منطقه به خوبی حمایت شوند.

یکی دیگر از خواسته‌های بسیار مهم مردم این شهر، توسعه شهری در ابعاد مختلف است که این کار به علت کمبود اعتبارات به خوبی صورت نگرفته است.

شهرستان دشتی یک از نقاط استقرار تاسیسات پارس شمالی است که بهره‌برداری از تاسیسات پارس شمالی در اشتغال مردم این منطقه می‌تواند نقشی بسیار مهم داشته باشد.

کاهش ساخت و سازها در کاکی/ بدهی شهرداری بالا است

رئیس شورای اسلامی شهر کاکی در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات و نیازهای این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در شهر کاکی باید توجه ویژه‌ای به این شهر در تمامی حوزه‌ها شود.

سید علی اکیر فاطمی افزود: یکی از عمده مشکلات ما بدهی زیاد شهرداری است که هر چه درآمد کسب می‌کنیم به حساب طلبکاران واریز می شود و با این وجود نمی توان کار عمران شهری کرد.

وی ادامه داد: مردم توقع دارند اگر در سال گذشته 10 کوچه آسفالت شد سال بعد آسفالت کوچه ها افزایش پیدا کند نه اینکه شاهد کاهش آن باشیم.

فاطمی با تقدیر از زحمات فرماندار دشتی گفت: تاکنون کارهای خوبی در سطح شهر و بخش صورت گرفته و مردم نیز قدران آن هستند ولی توقع داریم توجه بیشتر به این شهر شود.

وی ادامه داد: قسمتی از اعتبارات عمرانی سال گذشته تخصیص نیافت که امیدواریم در سال جاری با تلاش‌های فرماندار این مهم محقق گردد.

فاطمی تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم این شهر پرداخت هزینه به تامین اجتماعی برای بیمه کارگری ساخت و ساز است که این امر باعث کاهش ساخت و سازها شده و تاکنون نیز در جلسات مختلف استانی و کشوری مطرح شده است که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

میدان ورودی شمال کاکی احداث شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کاکی نیز به خبرنگار مهر گفت: مسیر ارتباطی جاده شیخیان –کاکی یکی از پروژه های مهمی است که عملیات آن آغازشده ولی بدلیل کمبود اعتبار هم اکنون کار آن متوقف شده است.

سید حسن حسینی احداث میدان ورودی شمال کاکی را ضروری عنوان کرد و افزود: در سال جاری برای تامین اعتبار  احداث این میدان می بایست در کمیته برنامه ریزی اعتباری در نظر گرفته شود تا هر چه زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

تسریع در راه اندازی پارس شمالی

یکی دیگر از اعضای شورای شهر کاکی گفت: به منظور ایجاد اشتغال جوانان منطقه نیاز است پیگیری شود تا هر چه زودتر پارس شمالی راه اندازی شود.

خانم دور قمری افزود: در اکثر شهرهای استان مراکز آموزش عالی دایر است و در شهر کاکی حتی یک واحد آموزش عالی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بانوان این شهر فاقد هر گونه فضای تفریحی و ورزشی هستند که باید در دستور کار قرار گیرد و مکان‌های ورزشی در محله ها احداث شود.

دور قمری نبود استخر ورزشی، کمبود اعتبار جهت هیات های ورزشی، نبود سالن ورزشی در ریگدان و احداث چمن مصنوعی از دیگر خواسته های مردم این شهر عنوان کرد.

راه اندازی پلیس +10 ضروری است

احمدی دیگر عضو شورای شهر کاکی نیز خواستار احداث واحدهای مسکن مهر در این شهر شد و اظهار داشت: در اکثر شهرهای کشور و استان واحدهای مسکن مهر ساخته شده ولی در  شهر کاکی هیچ گونه مسکن مهری تاکنون ساخته نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل گرما و کمبود تاکسی شهر مردم از وضعیت موجود ابراز نارضایتی دارند که باید چاره اساسی اندیشیده شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کاکی همچنین خواستار راه اندازی پلیس +10در مرکز بخش شد.

تعهدات راه اندازی دانشگاه پیام نور انجام شده است

سرپرست بخشداری کاکی نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته بابت حل مشکل آب روستاهای ساحلی اظهار داشت: به حمدالله مشکل آب این روستاها نسبت به گذشته بهتر شده که مردم نیز از این وضعیت رضایت دارند.

اسدالله حاجیانی افزود: امسال بالغ بر پنج میلیارد ریال برای احداث میدان ورودی، زیبا سازی و تندیس میدان، بازسازی بازارچه کاکی، احداث کانال سطحی نصب و تندیس شهدا نیاز است.

وی حضور پلیس راهور در این شهر را ضروری عنوان و تصریح کرد:اگر امکان حضور پلیس راهور بصورت دائم وجود ندارد لااقل در ساعات شلوغ در کاکی حضور پیدا کنند.

حاجیانی خاطرنشان کرد: تعهداتی که باید شهر کاکی درقبال  راه اندازی دانشگاه پیام نور انجام دهند صورت گرفته که امیدواریم هرچه زودتر شاهد این مهم باشیم.

وی تصریح کرد: ساختمان 16 واحدی بهزیستی دو سال است که آماده بهره برداری است ولی تاکنون این منازل افتتاح نشده است.

12میلیارد ریال به پروژه های عمران شهری کاکی اختصاص داده شد

فرماندار دشتی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات بر اساس شاخص های مختلف صورت می گیرد اظهار داشت: در حال حاضر 930 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالباتی نیاز است.

غلامرضا مهرجو تصریح کرد: از این مبلغ 750 میلیارد ریال مربوط به پروژه های نیمه تمام و 180 میلیارد ریال نیز مطالبات پیمانکاران است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 12میلیارد ریال به پروژه های عمران شهری کاکی اختصاص داده شد که از این مبلغ هشت میلیارد ریال تخصیص یافت.

فرماندار شهرستان دشتی تصریح کرد: اولویت تامین اعتبار  امسال با پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی آنها بالای 60 درصد باشد.

مهرجو با تاکید بر فعال شدن بخش خصوصی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات موجود در شهر کاکی با مشارکت مردم و اعضای شورای شهر قابل حل شدن است.

وی با بیان اینکه شهر کاکی دارای ظرفیت و استعدادهای خوبی در بخش‌های مختلف است گفت: پیگیر راه اندازی مراکز آموزش عالی وفنی حرفه ای در شهر کاکی هستیم.

.........................

قاسم بازیاری

کد خبر 2302519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha