۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۵

«معمای شاه» در تابستان حل می‌شود/ جشنواره فیلم‌های هندی در شبکه نمایش

«معمای شاه» در تابستان حل می‌شود/ جشنواره فیلم‌های هندی در شبکه نمایش

مدیر پروژه‌های تابستانی سیما در نشستی خبری از تلاش برای پخش هفتگی سریال الف ویژه «معمای شاه» پس از ماه رمضان در فصل تابستان خبر داد و در شرح جزئیات 3 جشنواره سینمایی سیما به پخش آثار سینمای هند در شبکه نمایش اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری برنامه های تابستانی سیما با 30 دقیقه تاخیر روز یکشنبه 11 خردادماه 93 با حضور مجید زین‌العابدین مدیر شبکه 3 و مدیر پروژه های تابستانی سیما و اهالی رسانه در ساختمان سیما برگزار شد.

زین العابدین در ابتدای این نشست دلیل تاخیر پیش آمده را مشکل آفیش برخی از خبرنگاران ذکر کرد و در خصوص مناسبت های مهم سال در تلویزیون گفت: 5 مناسبت مهم برنامه ریزی شده و به صورت پروژه ای جلو می رود. ماه مبارک رمضان و تابستان 2 پروژه از 5 پروژه مدن نظر هستند. برنامه ریزی هایی برای مناسبت های مهم سه ماه تابستان در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: ابتدای فصل تابستان همزمان با ماه مبارک رمضان شده و پایان پروژه نیز با دهه «کرامت» همراه خواهد بود. از نظر ورزشی نیز تابستان را با اوج  بازی‌های جام جهانی آغاز می کنیم و در پایان تابستان نیز بازی های آسیایی را خواهیم داشت.

مدیر شبکه 3 شعار عملکرد این دوره را «فرهنگ دینی، نشاط و سلامت اجتماعی، پویایی اقتصادی» خواند و تاکید کرد: در حوزه های مختلفی چون سبک زندگی، مدیریت جهادی، حجاب و عفاف، توجه به آداب دینی، اقتصاد مقاومتی و ترویج اخلاق فردی و اجتماعی، انس و الفت با قرآن کریم، مساله جمعیت، تقویت نشاط اجتماعی و انعکاس خدمات دولت برنامه خواهیم داشت.

زین‌العابدین در خصوص برنامه های نمایشی توضیح داد: این حوزه نسبت به سال های گذشته دچار تحولاتی شده و ما امسال در کل حداکثر 3 سریال خواهیم داشت که یکی از آنها یعنی سریال شبکه 2 پیش از افطار پخش خواهد شد. سریال «مدینه» به کارگردانی سیروس مقدم در شبکه یک روی آنتن می رود و پس از افطار یعنی ساعت 20:45 یکی از سریال های «هفت سنگ» یا «شمعدونی» را خواهیم داشت که یکی از آنها برای پخش انتخاب خواهند شد. شبکه 2 نیز سریال‌های «فاخته» و «جاده قدیم» را برای پخش در نظر گرفته که در نهایت یکی از آنها روی آنتن می‌رود.

مدیر شبکه 3 در خصوص آثار نمایشی پس از مناسبت ماه رمضان گفت: شبکه یک سریال «معراجی ها» را بعد از ماه مبارک رمضان پخش می کند و تلاش می شود سریال الف ویژه «معمای شاه» نیز به صورت هفتگی روانه آنتن شود. شبکه 2 سریال «دولت مخفی» را خواهد داشت و شبکه 3 سریالی را که در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی برای پخش آن ایجاد نشده یعنی یا «شمعدونی» و یا «هفت سنگ»، روانه آنتن می کند. همچنین سریال «دردسرهای عظیم» نیز برای پخش پس از ماه مبارک رمضان آماده می شود.

وی ادامه داد: در شبکه 4 سریال «یادداشت های یک زن خانه دار» به کارگردانی مسعود کرامتی را در ایام تابستان خواهیم داشت و شبکه تهران نیز مجموعه «جاده چالوس» را برای پخش در نظر گرفته است ضمن اینکه اپیزودهایی از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیافتد» در دست تولید قرار گرفته است. در شبکه تماشا نیز ساعت 18 سریال خانوادگی ایرانی و خارجی، ساعت 19 ملودرام، ساعت 20 خارجی پلیسی، ساعت 21 طنز، ساعت 22 کره ای و ساعت 23 سریال الف ویژه پخش خواهد شد که با توجه به این که «یوسف پیامبر» پر درخواست‌ترین سریال بوده، شاهد پخش آن خواهیم بود.

مدیر پروژه های تابستانی سیما در خصوص 3 جشنواره فیلم که در ایام تابستان برگزار می‌شوند، اظهار کرد: 90 فیلم از شبکه 4 هر روز ساعت 11 روی آنتن می روند و برنامه عید تا عید نیز از نیمه شعبان تا عید فطر طی 45 روز فیلم سینمایی پخش می کند. همچنین جشنواره فیلم های سینمایی کودک را خواهیم داشت که بعد از عید فطر تا ایام تابستان برنامه پخش می کنند. در شبکه نمایش باکس های جدیدی برای فیلم های سینمایی هندی در نظر گرفته شده و هر شب یک فیلم هندی پخش می شود. آثار کلاسیک جهان، اولین فیلم کارگردان های مشهور، آثار ملودرام خانوادگی، فیلم های پرهیجان و ماورائی و سینمای کودک دیگر باکس های شبکه نمایش در تابستان هستند. در خصوص برنامه های طنز و نمایشی نیز «قند پهلو» در شبکه آموزش، طنز آیتمی «هله و هوله» از شبکه 2 و طنز آیتمی «سیگنال موجود نیست» از شبکه 3 پخش می شوند. برنامه نمایشی «معدنی ها» را نیز در ایام تابستان خواهیم داشت.

زین‌العابدین در خصوص مسابقات تلویزیونی سیما با بیان اینکه تعداد این مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اند، گفت: «مکعب نشان برتر»، «رکورد»، «سیمرغ»، «فوت و فن»، «20 ستاره»، «تاکسی تهران» و «کتابخوانی» مسابقاتی هستند که در ایام تابستان از شبکه های مختلف سیما روی آنتن می روند. در زمینه برنامه های قرآنی نیز 8 شبکه ترتیل زنده یک جزء قرآن را از اماکن و بقاع متبرکه چون مشهد، قم، شیراز، شهر ری و آران و بیدگل پخش می‌کنند. شبکه 2 نیز ترتیل نوجوانان را پخش می کند و  پیش از ماه مبارک رمضان نیز برنامه و جشن بزرگی برای تکلیف و روزه داری نوجوانان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح قرآنی 1447 که از نیمه شعبان آغاز می شود و تا ولادت اما رضا(ع) ادامه خواهد داشت، در خصوص برنامه های افطار و سحرگاه یادآور شد: شبکه یک برنامه «شهر باران»، شبکه 3 «ماه عسل» و شبکه قرآن «ضیافت» را برای پخش در نظر گرفته است. شبکه جام جم نیز مطابق اذان مغرب در کشورهای مختلف، برنامه راهی آنتن می کند. از برنامه های سحرگاهی نیز می توان به «ماه خدا» در شبکه یک، «سحر اولی ها» در شبکه 2 و «نسیم اجابت» در شبکه 3 اشاره کرد.

زین العالدین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص عوامل این برنامه ها گفت: اجرا و تهیه کنندگی «ماه عسل» بر عهده احسان علیخانی است، برنامه «ماه خدا» را نیز حسن سلطانی اجرا می کند. البته از امروز که سوم شعبان است تا اول ماه رمضان فرصت زیادی مانده و امکان تغییر این برنامه ها وجود دارد. شبکه ها در لیالی قدر نیز ویژه برنامه خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص پخش مسابقات جام جهانی اظهار کرد: در دوره قبل یعنی سال 2006 ما با شعار «یار دوازدهم» از تیم ملی حمایت کردیم. امسال هم یار دوازدهم هستیم اما شعارمان «حمایت ملی از تیم ملی» است و با عنایت ریاست سازمان و معاونت های گوناگون هر 64 مسابقه جام جهانی به طور زنده پخش می شوند. 53 مسابقه از شبکه 3 و 11 مسابقه دیگر از شبکه ورزش روی آنتن می روند، به این دلیل که 8 بازی همزمان هستند و باید شبکه دیگری آنها را پخش کند. 3 بازی هم که با لیگ والیبال همزمان شده اند ضمن اینکه هر 12 مسابقه لیگ جهانی والیبال را هم پخش خواهیم کرد.

کد خبر 2302815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha