۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

آواد:

عدم مشاهده کرونا در خراسان شمالی/ نتایج آزمایش فرد مشکوک منفی بود

عدم مشاهده کرونا در خراسان شمالی/ نتایج آزمایش فرد مشکوک منفی بود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس بیمارستان امام علی(ع) بجنورد گفت: علی رغم برخی اخبار منتشر شده مبنی بر شناسایی یک بیمار مبتلا به بیماری کرونا در استان، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلا به این نوع بیماری در استان مشاهده نشده است.

محسن آواد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تکذیب برخی اخبار منتشر شده مبنی بر شناسایی و بستری شدن یک بیمار مبتلا کرونا در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد اظهار کرد: هفته گذشته بیماری مشکوک به داشتن ویروس کرونا به این مرکز درمانی معرفی شد اما پس از انجام آزمایش های لازم مشخص شد که بیماری وی کرونا نیست.

وی با اشاره به این که فرد مزبور به تازگی از سفر زیارتی مکه مکرمه بازگشته بود، افزود: نمونه های آزمایش این بیمار به مراکز معتبر آزمایشگاهی ارسال شد و تمامی نتایج حاکی از عدم ابتلای وی به ویروس کرونا بود.

آواد با اشاره به این که اخیرا در کشورهای حاشیه خلیج فارس بیماری ویروسی کرولا شیوع پیدا کرده است، اضافه کرد: این بیماری علائمی شبیه به آنفولانزا دارد و بنابراین افرادی که به تازگی به این کشورها سفر کرده اند در صورت مشاهده این گونه علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گفته وی خانواده و اطرافیان زائران و مسافران ایرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس هنگام بازگشت این افراد از مصاحفه و روبوسی با این افراد به خصوص کسانی که علائمی شبیه به آنفولانزا دارند خودداری کنند.

 

 

کد خبر 2302880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha