۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶

نقاشان انقلاب در «سوگواره رنگها» گردهم می‌آیند/ 15 خرداد در آینه اسناد

نقاشان انقلاب در «سوگواره رنگها» گردهم می‌آیند/ 15 خرداد در آینه اسناد

مدیر روابط عمومی حوزه هنری از برپایی دو نمایشگاه هنری با عنوان «سوگواره رنگها» و «1551» به مناسبت ارتحال امام (ره) و گرامیداشت 15 خرداد و همایشی دو روزه به همین مناسبت در حوزه هنری خبر داد که از روز گذشته 11 خردادماه آغاز به کار کرده‌اند.

هادی مولوی‌دوست مدیر روابط عمومی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های حوزه هنری در روزهای 14 و 15 خردادماه توضیح داد: حوزه هنری به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) چند برنامه را طراحی و  اجرا می‌کند که دو برنامه آن از دیروز 11 خردادماه آغاز شده است.

او با اشاره به برپایی نمایشگاه «سوگواره رنگها» که از 11 خردادماه در برج میلاد آغاز شده است، بیان کرد: این برنامه شامل کارگاه آموزشی نقاشی است که به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با مشارکت ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) برپا شده است.

مولوی دوست تعداد هنرمندان حاضر در این کارگاه آموزشی را شامل 30 نقاش حوزه هنری از سراسر کشور به همراه 10 هنرمند نقاش مطرح حوزه هنری تهران عنوان کرد و گفت: این هنرمندان که شامل 40 نقاش هستند به همراه حبیب‌الله صادقی به خلق اثر می پردازند که حاصل این کارگاه نقاشی در طول این دو روز در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گفته وی، این نمایشگاه از ساعت 9 تا 20 امروز 12 خرداد در برج میلاد برای بازدید عموم دایر است و پس از آن می توانند این آثار نقاشی را در نگارخانه ابوالفضل عالی از نزدیک مشاهده کنند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری از افتتاح نمایشگاه دیگری با عنوان «آینه نهضت (1551)» در نگارخانه عالی حوزه هنری خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت سالروز 15 خرداد به همت کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی حوزه هنری از 11 خردادماه برپا شده و شامل عکسها، تصاویر و اسناد مربوط به وقایع پانزه خرداد سال 42 است که پنجاه و یکمین سالگرد آن را پشت سر می گذاریم.

او درباره عنوان این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه با عنوان 1551 یادآور پنجاه و یکمین سالگرد واقعه 15 خرداد است و در کنار نمایش عکسها و اسناد مربوط به آن دوران، 200 عنوان کتاب نیز با موضوع خاطرات و طرح های تحقیقاتی 15 خرداد از طرف دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی حوزه هنری رونمایی شده و در دسترس علاقه مندان است.

مولوی دوست همچنین از رونمایی سایت اطلاع رسانی 15 خرداد در مراسم افتتاح این نمایشگاه خبر داد و گفت: سایت اطلاع رسانی 15 خرداد شامل مقالات، عکسها، فیلم ها و دیگر آثار هنری و مستند مربوط به واقعه 15 خرداد است.

به گفته مولوی دوست، این نمایشگاه از 11 خرداد افتتاح شده و تا 13 خرداد در نگارخانه عالی حوزه هنری برپاست.

او در بخش دیگری از سخنانش به برپایی همایشی دو روزه در حوزه هنری در همین راستا اشاره داشت و گفت: طی روزهای 11 و 12 خردادماه همایشی با عنوان «امام خمینی و تقدیر تاریخی عصر» در حوزه هنری برپا شده که در قالب سخنرانی های مختلف استادان و پژوهشگران به ظهور نهضت 15 خرداد و نقش تاریخی حضرت امام در انقلاب اسلامی پرداخته می شود.

او از کسانی چون رحیم پور ازغدی، میرشکاک، طاهرزاده و  کچویی به عنوان برخی از سخنرانان این همایش نام برد. به گفته وی این همایش با همکاری موسسه اشراق حوزه هنری و موسسه ساحت حضور برگزار می شود.

کد خبر 2303460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha