۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۸

خادمی به مهر خبر داد:

احداث 700 کیلومتر آزادراه در کشور/ به دلیل کمبود اعتبارات پروژه جدیدی آغاز نمی شود

احداث 700 کیلومتر آزادراه در کشور/ به دلیل کمبود اعتبارات پروژه جدیدی آغاز نمی شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 700 کیلومتر آزادراه در کشور در حال ساخت است، گفت: به دلیل کمبود اعتبارات پروژه جدیدی آغاز نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  خیراله خادمی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از عملیات اجرایی آزادراه اراک - خرم آباد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر 700 کیلومتر آزادراه در کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به مطالعه هزار و 500 کیلومتر آزادراه در کشور عنوان کرد: در بخش راههای اصلی نیز سه هزار کیلومتر راه در دست احداث و پنج هزار کیلومتر در حال مطالعه است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه راههای بزرگراهی نیز پنج هزار و 100 کیلومتر در حال ساخت است، افزود: همچنین در این بخش احداث هفت هزار کیلومتر بزرگراه در حال مطالعه است.

خادمی با اشاره به اجرا و مطالعه چهار هزار و 700 کیلومتر پروژه ریلی در کشور یادآور شد: مجموع پروژه های یاد شده برای تکمیل نیازمند 70 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: این در حالیست که سالانه از محل اعتبارات و ردیف های دولتی سه هزار میلیارد تومان و در سایر مبالغ هزار میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می یابد که برای تکمیل این پروژه ها کافی نیست.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش عمده ای از این پروژه های از دولتهای قبلی به جا مانده است، افزود: امیدواریم از طریق دولت و مجلس اعتباراتی برای اجرا و تکمیل این پروژه ها تامین شود.

وی عنوان کرد: با اعتبارات کنونی نمی توانیم هیچ پروژه جدیدی را در حوزه راه آغاز کنیم و فقط پروژه های نیمه تمام گذشته در حال تکمیل شدن است.

خادمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پروژه های بزرگراهی لرستان به طول 225 کیلومتر در حال احداث است، افزود: همچنین آزادراه خرم آباد - اراک به طول 134 کیلومتر در این استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به بهره برداری از پروژه آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 105 کیلومتر یادآور شد: همچنین در حال حاضر پروژه ریلی دورود - خرم آباد به طول 114 کیلومتر در حال اجرا بوده که عملیات اجرایی پروژه از سه ماه پیش آغاز شده است.

کد خبر 2303473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha