۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶

شوشی زاده با مهر مطرح کرد:

داروهای دامی بایر افلاک طی ماههای آینده وارد بازار می شوند/ پیشرفت 34 درصدی کارخانه داروی انسانی

داروهای دامی بایر افلاک طی ماههای آینده وارد بازار می شوند/ پیشرفت 34 درصدی کارخانه داروی انسانی

ازنا - خبرگزاری مهر: مدیر عامل کارخانجات داروسازی بایر افلاک با بیان اینکه داروهای دامی این کارخانه طی ماههای آینده وارد بازار می شود، از پیشرفت 34 درصدی کارخانه داروی انسانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آزاده شوشی زاده پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از کارخانجات داروسازیی بایرافلاک در گفتگو با مهر اظهار داشت: امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی فاز نخست این کارخانه افتتاح شد.

وی عنوان کرد: به رغم همه مشکلات و تحریم ها تمامی ماشین آلات و دستگاههای کارخانجات داروسازی بایر افلاک از اروپا وارد شده است و ما توانستیم انتقال تکنولوژی را انجام بدهیم و در عین حال از متخصصان داخلی استفاده کنیم.

مدیر عامل کارخانجات داروسازی بایر افلاک یادآور شد: کل مجموعه کارخانجات مشتمل بر هفت کارخانه است که به ترتیب مربوط به تولید داروهای دامی، انسانی، مواد اولیه، واکسن، سرم، آرایشی و بهداشتی و شوینده ها خواهد بود.

شوشی زاده با بیان اینکه کارخانه اول که امروز افتتاح شد مربوط به تولید داروی دامی است که پنح خط تولید دارو دارد، عنوان کرد: تمرکز تولید داروها در این واحد بر روی داروهای پرمصرف و وارداتی است.

وی هزینه تمام شده برای افتتاح این کارخانه را 720 میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: برای افتتاح فاز نخست این کارخانه علاوه بر آورده بخش خصوصی از تسهیلات ارزی و ریالی بانک صنعت و معدن استفاده کردیم.

مدیر عامل کارخانجات داروسازی بایر افلاک با بیان اینکه کار تولید دارو در این واحد را با تولید انواع محصولات پنی سلینی آغاز کردیم، افزود: محصولات این کارخانه طی ماههای آینده وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با بهره برداری از این کارخانه برای 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است، یادآور شد: همچنین افتتاح این واحد هزار و 500 نفر اشتغال غیرمستقیم به همراه دارد.

شوشی زاده همچنین به روند احداث دیگر فازهای کارخانه اشاره کرد و یادآور شد: فاز تولید داروی انسانی کارخانجات داروسازی بایر افلاک 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای احداث این واحد 34 میلیارد تومان هزینه شده است.

بنابر این گزارش کارخانجات دارویی بایر افلاک شهرستان ازنا مشتمل بر هفت کارخانه است که در زمینی به مساحت 50 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال احداث است و در صورت افتتاح کامل این کارخانه ها به عنوان بزرگترین کارخانه داروسازی کشور و خاورمیانه مطرح خواهد شد.

این مجموعه کارخانجات شامل تولید داروهای دامی، انسانی، مواد اولیه، مواد آرایشی و بهداشتی، سرم، واکسن و ... هستند که بناست تبدیل به یکی از بزرگترین صادر کنندگان داروی ایران به مناطق مختلف جهان شود.

رفع نیاز به واردات محصولات مشابه خارجی، خروج کمتر ارز از کشور، صادرات دارو به خارج از کشور، ارتقای کیفیت تولید داخلی و ایجاد اشتغال در استان محروم لرستان از مهمترین نتایج و مزایای ایجاد این صنعت دارویی است.

کارخانه تولید داروهای دامی اولین کارخانه از این مجموعه است که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.

عملیات ساخت این کارخانه در سال 88 در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع آغاز شده و دارای هفت خط تولید است که در صورت افتتاح تمامی خطوط 250 قلم داروی دامی تولید خواهد کرد.

کد خبر 2303563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha