۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۸

سرهنگ هراسانیان:

اعزام زائران استان سمنان به مرقد امام(ره) عصرسه‌شنبه آغاز می‌شود

اعزام زائران استان سمنان به مرقد امام(ره) عصرسه‌شنبه آغاز می‌شود

سمنان - خبرگزاری مهر: جانشین فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان از اعزام زائران به مرقد امام راحل از عصر سه شنبه سیزدهم خرداد ماه خبر داد و گفت: زائران شهرستان های میامی و شاهرود توسط قطار و زائران شهرستان های دامغان، سمنان، مهدیشهر، آرادان و گرمسار با اتوبوس به مرقد امام(ره) اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسحاق هراسانیان صبح دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل فرماندهی سپاه قائم(عج) استان سمنان ضمن بیان اینکه همه ساله بزرگترين اجتماع سياسي و اجتماعي با حضور پرشور مردم اقصي نقاط كشور در حرم مطهر امام خميني(ره) برگزار مي‌شود اظهار داشت: اين عمليات بزرگ فرهنگي، سياسي و اجتماعي هر ساله پرشورتر از سال‌هاي گذشته برگزار می شود.

وی با اشاره به این مطلب که انديشه‌هاي ناب حضرت امام خميني(ره)‌ بايد در جامعه تبيين شود، گفت: تبيين اين انديشه‌ها نياز جامعه امروز است و بايد در مراسم‌هاي بزرگداشت آن امام به آن توجه ویژه ای شود.

جانشین فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان از جمله محورهاي اصلي انديشه‌هاي حضرت امام خميني(ره) را عينيت ديانت با سياست، جمع ميان فقه پويا و سنتي، تفكيك ميان اسلام ناب و اسلام آمريكايي و تحريف شده و تفاوت آن با اسلام مرفهين بي‌درد، جمع ميان عشق عرفاني و حماسه و حضور در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، وحدت ميان علم و دين عنوان كرد.

هراسانیان تصریح کرد: محور انديشه‌هاي امام خميني (ره) به علت تأثيرگذاري و اهميت بيش‌ از اندازه آن در جامعه كنوني نيازمند تبيين است؛‌ چرا كه پيشرفت‌هاي مختلف در عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي، علمي و ... را مديون اين انديشه‌ها هستيم.

وی گفت: امام خميني (ره) دين را در صحنه اجتماع مطرح كردند و هدايت پيامبرگونه ايشان اكنون نيز در جامعه ملموس است.

جانشين فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: امام راحل نه تنها در قلوب ملت ايران بلكه در قلب شيعيان جهان نيز نفوذ يافته است و راه و مكتب آن امام همام اكنون مرزها را در نورديده و الگوي مسلمانان جهان است.

هراسانيان ضمن بیان اینکه استان سمنان آمادگی اعزام هفت هزار زائر را دارد افزود: تعداد زائران اعزامی امسال با سال گذشته برابر است.

وی با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد امام راحل گفت: دو هزار نفر توسط خطوط ریلی و بقیه با اتوبوس از شهرهای مختلف استان سمنان به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی اعزام می شوند.

125 دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران پیش بینی شده است

جانشین فرماندهی سپاه قائم (عج) استان سمنان تصریح کرد: برای اعزام پنج هزار نفر زائر بیش از 125 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

هراسانیان با تاکید بر اینکه مسئولیت کمیته اعزام و اسکان با سپاه است عنوان کرد: اقدامات لازم برای اعزام هر چه بهتر زائران، مکان استراحت در تهران، توقفگاه اتوبوس ها، مسایل و بسته های فرهنگی مورد نیاز و ... برای این حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام شده است.

وی در خاتمه از فعالیت  كميته‌هاي هشت گانه اعزام و اسكان، امنيت و انتظامي، تبليغات، اطلاع‌رساني، فرهنگي هنري، حمل و نقل و دو كميته جديد گمشدگان و انتظامات خبر داد و خاطر نشان کرد: هر يك مسئوليت بخشي از كارها در خصوص اعزام را برعهده دارد.

کد خبر 2303618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha