۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴

سیدآبادی در نشست معارفه عنوان کرد:

وزارت ارشاد در دوره جدید به فرهنگ نگاهی پژوهشی و عمیق‌تر دارد

وزارت ارشاد در دوره جدید به فرهنگ نگاهی پژوهشی و عمیق‌تر دارد

مدیر‌کل جدید دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد گفت: در دوره جدید وزارت ارشاد نگاه به فرهنگ پژوهشی عمیق‌تر و با برنامه ریزی شده است و من با این دید به مسائل نگاه می‌کنم و امیدوارم که این نگرش به پیشبرد کارها کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع مصطفی امیدی و معارفه علی‌اصغر سید آبادی به عنوان مدیر‌کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت ارشاد ظهر امروز شنبه 12 خرداد با حضور سید‌عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار شد.

امیدی در ابتدای این برنامه گفت: همکاری یک روز تمام می‌شود اما همدلی‌ها هرگز تمامی نمی‌شود و تا قیامت ادامه دارد. برخی از دوستی‌ها حتی با نابودی جسم ادامه می‌یابد و به عنوان مثال افتخار می‌کنم که چند سال همراه شهید حاج ابراهیم انصاری بودم.

وی افزود: امیدوارم دوستی‌هایی که در دفتر مطالعات داشتیم هم تا قیامت ادامه بیابد. بدیهی است در محیط اداری حرف‌هایی زده می‌شود و برخوردهایی صورت می‌پذیرد که اگر قصور از من بوده همین‌جا از همه معذرت خواهی می‌کنم.

علی‌اصغر سید‌آبادی نیز در سخنانی گفت: امیدوارم روش ما در دفتر مطالعات و برنامه ریزی به شکلی باشد که هنگام رفتن مانند آقای امیدی هدیه بگیریم و به نیکی از ما یاد کنند. به نظر من هر نوع برنامه ریزی در فرهنگ نیازمند تصور روشن از وضعیت موجود، شاخص‌ها و چشم‌انداز است. باید چالش‌های پیش رویمان را شناسایی کرده و اولویت بندی کنیم.

این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: این مساله نیازمند همکاری کارشناسان درون سازمانی، برون سازمانی و صنفی است. در غیر این صورت اتلاف منابع صورت می‌پذیرد. به هر حال منابع حوزه فرهنگ محدود است و اگر به شناسایی مسائل و الویت بندی آنها توجه نکنیم در جای نامناسب مصرف خواهند شد. به این ترتیب ممکن است بتوانیم برنامه هایی را اجرا کنیم اما آنها ما را از مسائل اساسی که معمولا دشوار هستند غافل می‌کند.

سیدآبادی گفت: امیدوارم بتوانیم قدم‌هایی در این زمینه برداریم. به ویژه که در دوره جدید وزارت ارشاد نگاه به فرهنگ پژوهشی عمیق‌تر و با برنامه ریزی شده است. من با این دید به مسائل نگاه می‌کنم و امیدوارم که این نگرش به پیشبرد کارها کمک کند. از شما التماس دعا و التماس همدلی و همراهی دارم.

کد خبر 2303657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha