۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۷

مویدی زاده:

امام خمینی (ره) در دنیای سیاست یک شخصیت بی نظیر است

امام خمینی (ره) در دنیای سیاست یک شخصیت بی نظیر است

دامغان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دامغان با بیان اینکه امام خمینی (ره) در دنیای سیاست یک شخصیت بی نظیر است، گفت: فقاهت امام (ره) در فهم مسائل سیاسی نقش ارزنده ای در تبین ارزشهای ناب اسلام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مویدی زاده عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان دامغان در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امام راحل به عنوان یک فقیه سیاستمدار موفق شد سیاست را تابع خطوط ترسیم شده کلی و تفصیلی فقه در آورد و حسی را در مردم به وجود آورد که هنگام رعایت قوانین کشور یا دفاع از نظام چنین احساس کنند که در حال ادای واجبات عبادی همانند نماز و روزه هستند.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین خصوصیات امام خمینی(ره) توحید و عدم دوگانگی در شخصیت ایشان بود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دامغان افزود: امام راحل از نخستین روزهای زندگی خود فردی بیدار دل بود که واقعیت دردناک مسلمانان را خصوصاً در ایران لمس کرد و در وجدان خود نوعی نگرانی دینی نسبت به مسائل گوناگون احساس کرد.

مویدی زاده خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) قواعد بازی های سیاسی دول مستکبر اعم از شوروی، بریتانیا و آمریکا را درک کرد و تاثیرات آن را بر مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشور، وی را به تفکر واداشت.

وی اظهار داشت: به موازات رشد امام خمینی(ره) در حوزه علمیه دامنه نگرانی های ایشان گسترش پیدا کرد و پس از رسیدن این شخصیت ممتاز به درجه اجتهاد و امکان تأثیرگزاری برای بیدار کردن مردم اقدامات وسیعی انجام داد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دامغان خاطر نشان ساخت: امام (ره) از دیدگاه اندیشمندان و شخصیت های جهانی فردی ممتاز و بی نظیر در عالم سیاست شناخته می شود و پی بردن به ابعاد شخصیتی و تفکرات امام نیاز به مطالعه عمیق و وسیع دارد.

مویدی زاده در خاتمه به فرا رسیدن سالروز قیام 15 خرداد نیز اشاره داشت و گفت: قیام مردم ورامین در سال 42 علیه حکومت طاغوت و شهادت جمعی از مردم در این رویداد مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فراهم کرد و انگیزه شهادت طلبی را در کالبد ملت دمید.

کد خبر 2304019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha