۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۴

بازوند تشریح کرد؛

18 درخواست لرستانیها از معاون اول رئیس جمهور/ 2700 میلیارد تومان برای اشتغالزایی اختصاص یابد

18 درخواست لرستانیها از معاون اول رئیس جمهور/ 2700 میلیارد تومان برای اشتغالزایی اختصاص یابد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با اشاره به ارائه 18 تقاضا در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، اختصاص مبلغ دو هزار و 700 میلیارد تومان برای اشتغالزایی در استان را از جمله این درخواست ها برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به شاخص های توسعه نیافتگی لرستان اظهار داشت: بیکاری یکی از مسائلی است که باعث نگرانی شده که این مسئله را در ملاقات حضوری با معاون اول رئیس جمهور ابراز کرده ام.

وی با بیان اینکه لرستان در نرخ بیکاری در سن 15 تا 24 سال رتبه اول کشور را دارد، تصریح کرد: سرانه درآمد در لرستان 48 درصد میانگین کشور است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان در میزان سرانه سپرده گذاری رتبه 29 کشور را دارد، یادآور شد: 800 هزار هکتار زمین قابل کشت در لرستان وجود دارد که تنها 25 درصد این زمین ها آبی است و 75 درصد آنها دیم هستند.

سالانه هفت هزار نفر از لرستان مهاجرت می کنند

بازوند با اشاره به اینکه از کل روان آب های کشور 12.4 میلیارد مترمکعب در لرستان است، گفت: 22 درصد از ذخایر سنگ های ساختمانی و تزیینی در لرستان است.

وی با بیان اینکه سالانه هفت هزار نفر از لرستان مهاجرت می کنند، یادآور شد: در زمینه مهاجرت جزء استان های اول کشور هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در لرستان اظهار داشت: تهیه سند آمایش استان به انضمام برش های شهرستانی و تهیه سند توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری استان از جمله اقدامات انجام شده در مدت حضور من در لرستان است.

بازوند با بیان اینکه در حال حاضر نیز تدوین برنامه عملیاتی دستگاه ها برای تلفیق سند آمایش و سند اشتغال و سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار است، تصریح کرد: همچنین برای وصول مطالبات و معوقات بانکی استان نیز تلاش های بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه 980 میلیارد تومان معوقه بانکی داریم، ادامه داد: سه کمیته برای وصول این مطالبات و معوقات تشکیل شده است.

42 درصد از معوقات بانکی مربوط به بنگاه های زودبازده است

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه 42 درصد از معوقات بانکی مربوط به بنگاه های زودبازده است، افزود: برنامه ها و سیاست گذاری های ما برای حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی در استان صورت گرفته است.

بازوند با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در لرستان اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت پس از مدت ها تعطیلی با حضور یک سرمایه گذار عربستانی به زودی عملیات اجرایی خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت بالغ بر یک هزار و 500 تا دو هزار شغل ایجاد می کند، یادآور شد: همچنین یک مجتمع تجاری در خرم آباد پس از 10 سال تعطیلی با حضور سازمان اقتصادی کوثر و سرمایه گذاری 300 میلیاردی دوباره فعال شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه یک لیست از 22 پروژه لرستان که به طور میانگین چهار تا شش سال تعطیل بوده اند را تهیه کرده ایم، اظهار داشت: این پروژه ها با اعتبار دو هزار و 470 میلیارد تومان از پروژه های اقتصادی و عمرانی لرستان هستند و نیازمند به حمایت دولت هستند.

10 پروژه سد سازی در حال ساخت در لرستان وجود دارد

بازوند با بیان اینکه 10 پروژه سد سازی در حال ساخت در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 44 درصد است.

وی یادآور شد: سدهای ایوشان، مروک و حوضیان به صورت جدی در دستور کار هستند و در سال 93 به بهره برداری می رسند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تنها راه خروج لرستان از چرخه توسعه نیافتگی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است، اظهار داشت: این امر به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

بازوند با بیان اینکه احساس می شود که بخش خصوصی از حالت غربت در لرستان خارج شده است، تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا شاهد حضور پررنگ سرمایه گذارن بخش خصوصی در لرستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به حضور معاون اول رئیس جمهور در لرستان 18 پیشنهاد تهیه شده است، اظهار داشت: از هر شهرستان یک پیشنهاد در این لیست نوشته شده است.

2700 میلیارد تومان برای فعال کردن بخش خصوصی به لرستان تخصیص داده شود

استاندار لرستان افزود: برای رسیدن به نرم کشوری در بحث زمین های کشاورزی آبی که 45 درصد است نیازمند به 1.6 میلیارد مترمکعب تخصیص آب هستیم که این امر به صورت یک پیشنهاد در لیست تهیه شده به معاون اول رئیس جمهور تقدیم شده است.

بازوند دریافت مجوز تهیه خوراک  از طریق لوله های نفت و انرژی که از لرستان می گذرد را از دیگر پیشنهادات مطرح شده عنوان کرد و گفت: 600 کیلومتر از خطوط لوله از لرستان عبور می کند و پالایشگاه های لرستان نیازمند به خوراک هستند که می شود آن را از طریق این لوله ها تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصارف بانکی لرستان پنج هزار و 400 میلیارد تومان بوده و منابع بانکی استان دو هزار و 700 میلیارد تومان است، اظهار داشت: میزان مصارف بانکی دو برابر منابع بانکی است که این امر نگرانی ایجاد کرده است.

استاندار لرستان ادامه داد: با توجه به نرخ بیکاری بالا و سپرده گذاری پایین تقاضای ما این است که در شورای عالی اشتغال مبلغ دو هزار و 700 میلیارد تومان به مدت سه سال برای فعال کردن بخش خصوصی به لرستان تخصیص داده شود.

بازوند گفت: با توجه به این مسئله نیازمند این هستیم که دولت هلدینگ های اقتصادی وابسته به خود را الزام کند که سالانه یک هزار میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری کنند.

کد خبر 2304052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha