۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

گزارش مهر/

خانه بنیانگذار انقلاب آماده میزبانی مهمانان سراسر کشور/خمین، شهری که خورشید انقلاب از آن دمید

خانه بنیانگذار انقلاب آماده میزبانی مهمانان سراسر کشور/خمین، شهری که خورشید انقلاب از آن دمید

خمین- خبرگزاری مهر: خانه را آب و جارو کرده اند، پرچم های سیاه به دیوارهای خانه آویزان است، اندوه شهررا فراگرفته است، خانه بنیانگذار انقلاب آماده است تا میزبانی مهمانان سراسر کشور باشد. مهمانانی که برای یادآوری ماتمی عظما در بیت تاریخی روح الله خمینی گرد هم می آیند تا بیست و پنجمین سال غیبتش را به سوگ بنشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنج سال از آن روزها می گذرد، از روزهایی که حزن و اندوه همه قلب ها را در بر گرفته بود و ضربان قلب مردم این کشور با ضربان قلبی که انقلاب را به ثمر نشانده بود، کند و تند می شد. صدای تیک تاک ساعت و ...

از بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره) خبرهای خوبی نمی رسد، همه جای ایران مراسم دعا و نذر برپاست، ده ها میلیون نفر دست هایشان را بالا برده اند تا از خدای خود بخواهند که اینقدر زود آنها را یتیم نکند، رهبرشان، پیر و مرادشان، پدرشان در بستر بیماری است.

هیچ کس نمی خواهد لحظه ای، حتی صدم ثانیه ای به آنچه از آن واهمه دارد، فکر کند، انقلاب هنوز ده ساله نشده و نوپاست و یتیمی در کودکی بزرگترین غم است.

فرقی نداشت اهل کجا بودی؟ شمال، جنوب، روستا یا شهر، پیر بودی یا جوان، زن بودی یا مرد، دل های همه مردم ایران فشرده شده بود و در پشت درهای یک اتاق از بیمارستانی در تهران جمع شده بود.

برخی خود را آماده کرده بودند، برخی ناباورانه خود را دلداری می دادند و فقط و فقط از حق استمداد می طلبیدند، از خدایی که سال ها همین مرد بزرگ آنها را به سویش رهنمون کرده بود، بیشتر مردم به سوی تهران آمده بودند، امروز آخرین روزی بود که نفس هایی عظیم و ملکوتی در این دنیا پیچیده می شد، کسی نمی دانست که فردا قرار است روز فراق باشد، روز ماتمی عظیم، روز نوحه و فغان.

نه تنها مردمِ ایران بلکه تمام کانون هایی در جهان که پیام آزادگی امام را شنیده و می شناختند نیز توجهشان به این روزها بود، 13 خرداد سال 1368، اخبار شبانگاهی با دعای " امن یجیب" آغاز شد، از مردم می خواستند که برای امام دعا کنند و تصاویری از حضور امام خمینی در بیمارستان پخش می شد. در ساعت 22 و 20 دقیقه سیزدهم خرداد همه دنیا به یکباره در جلوی دیدگان عاشقان امام خمینی (ره) تیره شد، تمام ایران اسلامی ضجه شد و آه.

امروز روز سیزدهم خرداد است، روزی که هنوز با یادآوریش قلب ها فشرده می شود، روزی که شاید اگر مردم می دانستند که آخرین روز حیات رهبرشان است همگی در جلوی بیمارستان کوچک جماران جمع می شدند. روزی که بنام آخرین روز زندگی مردی بزرگ حک شد.

و حالا سال ها گذشته است، آرمان ها و پیام های امام در جهان  مورد استقبال قرار گرفته است، از سراسر جهان علاقمندان و دوستداران خمینی برای حضور در مراسمی بزرگ و به پاسداشت رهبری فرزانه به ایران وارد می شوند و مردم ایران نیز آماده اند تا پرشورتر از هر سال این مراسم را برپا کنند مراسمی که در گوشه گوشه شهرهای ایران زمین برپا می شود و البته در زادگاه خمینی کبیر پرشور تر از گذشته.

شهری که خورشید بزرگ انقلاب از آن دمید

شهر خمین، زادگاه مردِ حادثه ساز انقلاب نیز بیشتر از دیگر نقاط احساس میزبانی می کند، شهری که خورشید بزرگ انقلاب از آن دمید و حالا بر خود می بالد از میان کوچه باغ هایش و محله هایش مردی به بزرگی تاریخ به جهان معرفی شد. مردی بنام " روح الله موسوی خمینی" .

بیت قدیمی امام خمینی(ره) در خمین نیز از چند روز پیش آماده استقبال از مهمانانی است که خانه پدری ایشان را برای تجدید با آرمان های امام انتخاب کرده اند.

خانه ای که هنوز عطر کاهگل هایش و حوض ها و هشتی هایش ما را به یاد بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری می اندازد، به روزی که در این خانه طنین صدای نوزادی پیچید که سال ها بعد طنین آزادیخواهی و عدالت طلبیش گوش جهانخواران را کَر کرد.

قطعا برگزاری ویژه برنامه های ارتحال امام خمینی باید سمت و سو یی بگیرد که مبین آرمانها و اهداف ایشان باشد. در این راستا برنامه های خاص و ویژه ای در بیت تاریخی امام در خمین برپا خواهد شد.

امروز، سیزدهم خرداد مراسم غبار روبی از منزل امام خمینی در خمین انجام می شود تا همه چیز برای میزبانی از مهمانانی عاشق به بهترین شکل انجام شود. عاشقانی که قطعا امسال بیشتر از جمعیت بیست هزار نفری سال گذشته خواهند بود.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خمین در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: بیت تاریخی امام خمینی(ره) همچون سال های گذشته آماده برگزاری مراسم و ویژه برنامه های ارتحال رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام سید محمد جواد رضوی افزود: با برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شب سیزدهم خرداد در این مکان ویژه برنامه های رحلت امام خمینی آغاز می شود.

وی ادامه داد: این محفل نورانی و معنوی با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار می شود.

حضور کاروان های عزاداری مردمی از نقاط مختلف کشور

حجت الاسلام رضوی حضور کاروان های عزاداری مردمی از نقاط مختلف کشور را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار کرد: در روز چهاردهم خرداد این بیت میزبان کاروان هایی از نجف اشرف، قم، اراک  و تهران است.

وی افزود: تاکنون کاروان هایی از اقلیت های مذهبی، نیروهای مسلح و دانشجویان برای بازدید از بیت امام خمینی وارد خمین شده اند.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: امروز همچنین از کاروان پیاده حراست کل استان  که مسیر خود را از حجره حضرت امام راحل در اراک آغاز کرده اند استقبال می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های این مراسم در راستای تبیین سیره و اندیشه امام خمینی است، افزود: کتابت دیوان امام به دست خوشنویسان برجسته استان، برگزاری ایستگاه نقاشی و خوشنویسی ویژه هنرمندان بسیجی با موضوع ارتحال امام با هدف آشنایی دانش آموزان با اندیشه امام از جمله برنامه های این روز است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به انجام ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در این روز گفت: توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه گالری تصاویر ویژه ارتحال از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

برگزاری شورای اداری استان مرکزی در بیت امام خمینی(ره)

وی برگزاری شورای اداری استان مرکزی در 14خرداد را از مهم ترین برنامه های روز 14 خرداد عنوان و تصریح کرد: این نشست بعد از آیین عمومی ویژه ارتحال امام راحل با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار و مسوولان استانی در بیت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مهمانان دسته دسته وارد می شوند، قدم که بر این خاک می گذارند، متبرک می شوند بنام خاندانی که در علم و معرفت شاخص بودند، در اتاق های این خانه بوی روح الله استشمام می شود، بوی انقلاب و حالا این حسرت است که در چشم تک تک مهمانان به شکل اشک جمع می شود.

حسرت روزهای فراق و ندیدن یار، حسرت روزهایی که  قدرش را ندانستند و حالا حضور جوانان در این خانه نشان می دهد که با اینکه آن سال ها نبوده اند با آرمان های امام غریبه نیستند، هرچند که باید به این نکته توجه کرد که برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) باید به سمتی حرکت کند تا به صورت عمیق و ریشه ای به معرفی اهداف، آرمان ها، سیاست ها و منش معمار بزرگ انقلاب به عنوان بزرگترین معلم و شخصیت سیاسی قرن پرداخته شود.

........

گزارش: سمیه انصاری فر

کد خبر 2304249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha