۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فصل جدید کاوش ها در شهر تاریخی سیمره آغاز می شود

فصل جدید کاوش ها در شهر تاریخی سیمره آغاز می شود

دره شهر - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: فصل جدید کاوش ها در منطقه شهر تاریخی سیمره به زودی آغاز می شود.

جلیل گلشن در حاشیه بازدید از شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای روشن شدن زوایای پنهان شهر تاریخی سیمره در شهرستان دره شهر فصل جدید کاوش ها در این منطقه شروع می شود.

گلشن از این اثر باستانی به عنوان یکی از شهرهای منحصر به فرد صدر اسلام یاد کرد و افزود: سالها است که این محوطه تعطیل است و خسارت جبران ناپذیری به این شهر تاریخی وارد شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم امکانات را فراهم مجددا فعالیت های پژوهشی را در این شهر تاریخی آغاز کنیم.

گلشن با اشاره به از سرگیری فعالیت های پژوهشی در شهر تاریخی سیمره افزود: این شهر تاریخی را باید از زمین های کشاورزی خالی کنیم و بتوانیم هویت شهر را مجددا بازیابی کنیم و با فعالیت های پژوهشی مورد نیاز بتوانیم به صورت آزادانه عمل کنیم.

مریم شادیوند فرماندار دره شهر نیز با بیان اینکه ساکنان حاشیه تاریخی شهر سیمره باید از خدمات شهری بهره مند شوند، گفت: این تدابیر اندیشیده شد و پیگیر مطالبات هستیم که هم  در بعد گردشگری و هم بعد اجتماعی به شهروندان خدمات شهری ارائه دهیم.

 این شهر تاریخی در مجموع دارای 200 هکتار وسعت است و محوطه تاریخی سیمره در سال 1310 شمسی و به شمار شش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شهر تاریخی دره‌شهر در ضلع غربی  استان ایلام واقع شده و محوطه تاریخی سیمره طبق مطالعات و کاووش‌های انجام شده مربوط به قرون اولیه اسلامی است و این اثر تاریخی بر اثر بروز زلزله در 334 هجری قمری تخریب و خالی از سکنه شده است.
 

کد خبر 2304262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha