۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

یوزپلنگ ایرانی در کتابهای پایه هفتم/ معرفی مفاخر استانی و شهدا در کتابهای استان شناسی

یوزپلنگ ایرانی در کتابهای پایه هفتم/ معرفی مفاخر استانی و شهدا در کتابهای استان شناسی

مدیر گروه جغرافیا سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش از تشکیل کارگروه ملی ارتقای آگاهیهای زیست محیطی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت یوزپلنگ ایرانی بخش معرفی این گونه جانوری به کتاب جغرافیایی 9 استان کشور از جمله کتاب جغرافیایی استانهای قم و تهران در پایه هفتم اضافه شد.

نازیا ملک محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: تشکیل کارگروه ملی ارتقای آگاهی های زیست محیطی در راستای امضای تفاهم نامه با محیط زیست ایجاد شده است. این کارگروه راهکارهای ورود اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان را در موضوع محیط زیست به کتاب های درسی بررسی می کند.

وی افزود: البته پیش از این نیز همکاری با سازمان محیط زیست ادامه داشته و از اردیبهشت ماه 92 کارشناسان این سازمان تصاویری را که قرار بود در کتاب های درسی مورد استفاده قرار گیرد، در اختیار ما می گذاشتند.

ملک محمودی درباره ورود موضوع یوزپلنگ ایرانی به کتاب های درسی دانش آموزان پایه هفتم توضیح داد: ایران تنها کشوری است که توانسته نسل این گونه جانوری را نگه دارد و نسل یوزپلنگ در کشورهای دیگر به دلیل شکار بی رویه از بین رفته است. به همین دلیل با همکاری سازمان محیط زیست تصمیم بر آن شد تا بخش معرفی یوزپلنگ ایرانی در کتاب استان شناسی 9 استان کشور از جمله اصفهان، یزد، کرمان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی اضافه شود ضمن آنکه در کتابهای استان شناسی قم و تهران نیز معرفی این گونه جانوری در کتاب جغرافی پایه هفتم برای سال تحصیلی آینده اضافه خواهد شد.

مدیر گروه جغرافیای سازمان پژوهش آموزش و پرورش همچنین درباره اینکه چرا معرفی یوزپلنگ ایرانی به صورت سراسری در کتابهای جغرافیایی همه استان ها گنجانده نمی شود گفت: با توجه به آنکه محتوای کتاب ها تا سه سال آینده تغییر می کند این تغییرات اعمال نشده و در سری جدید کتابها قطعا بخشی به این موضوع می پردازد.

وی همچنین از اضافه کردن بخش معرفی مفاخر استانی و شهدای هشت سال دفاع مقدس به جغرافیای 31 استان در کتابهای استان شناسی خبر داد و گفت: در تمام کتاب های استان شناسی بخشی به تاریخ آن استان و همچنین دفاع مقدس، معرفی مفاخر و شهدای آن استان پرداخته است ضمن آنکه اقدامات مردم در طول ایام جنگ مرتبط با همان استان نیز برای دانش آموزان تشریح داده شده است.

ملک محمودی درباره تغییرات کتاب جغرافیای پایه هشتم برای سال تحصیلی آینده گفت: مباحث عناوین موضوعات تقریبا همانند سالهای گذشته است اما محتوای مطالب با تغییرات جدیدی در کتاب های درسی پایه هشتم مواجه می شود.

کد خبر 2304401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha