۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

پولی شدن نمایشگاه صنایع دستی غیرکارشناسی است

پولی شدن نمایشگاه صنایع دستی غیرکارشناسی است

مدیر کل سابق صادرات و بازرگانی صنایع دستی با انتقاد از پولی شدن حضور هنرمندان در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی گفت: نحوه برگزاری مناقصه نمایشگاه بیستم خرداد مورد اشکال است.

سید مصطفی قاسمی مدیر کل صادرات و بازرگانی صنایع دستی درباره عزلش از این سمت به علت مخالفت با پولی شدن حضور هنرمندان در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه اتفاقات عجیبی در این چند روز افتاده است و می خواهند که  این سازمان را بیش تر از گذشته سیاسی کنند.

وی گفت: من مخالف برگزاری مناقصه برای اجرای نمایشگاه توسط پیمانکار نبودم بلکه به نحوه اجرای آن انتقاد داشتم. این مناقصه آن طور که در قانون گفته اجرا نشد. طبق قانون باید برای برگزاری یک مناقصه که کمیته ای برای آن تشکیل شده، جلسه ای را برگزار کنند و در آن نحوه قیمت دهی رسیدگی شود، پس از آن آگهی و فراخوان برای اطلاع متقاضیان منتشر شود. مناقصه برگزار کردن آداب خود را دارد، افراد قیمت های پیشنهادی را در پاکت گذاشته و آن را به کمیسیون ارائه می دهند، پس از باز شدن پاکت ها برنده مناقصه مشخص می شود.  ولی هیچ کدام از این کارها برای مناقصه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی انجام نشد.

قاسمی تصریح کرد: سابقه کاری من در سازمان میراث فرهنگی به دولت آقای خاتمی و ریاست آقای مرعشی در سازمان میراث فرهنگی برمی گردد.  پس از آن دوباره به سازمان دعوت به کار شدم .

وی همچنین درباره پولی شدن حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی که 20 خرداد ماه برگزار می شود، بیان کرد: طی جلسه ای مخالفت خودم را با این طرح اعلام کردم و معتقدم که گرفتن پول از هنرمندان برای حضورشان در نمایشگاه غیرکارشناسی است. این طرح ضربه زدن به هنرمندان محسوب می شود، آن هم هنرمندانی که به سختی کار می کنند.

مدیر کل صادرات و بازرگانی صنایع دستی ادامه داد: ما هیچ وقت به هنرمندان کمک نکرده ایم. حتی آقای نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور اعلام کرده اند که ما بعد از 10 سال به هنرمندان تسهیلات می دهیم، این یعنی اینکه در کمک به هنرمندان ضعیف عمل شده است. همچنین هیچ کدام از نمایشگاههای صنایع دستی دیگری که در ایران برگزار می شود برای حضور هنرمندان رایگان نیست جز همین نمایشگاه.

وی گفت: چتر حمایتی دولت از هنرمندان صنایع دستی در کشورهای دیگر بسیار گسترده تر از ایران است؛ بنابراین نباید با شتاب زدگی این چتر حمایتی را از سر هنرمندان برداریم. هنرمندان باید احساس کنند که دولت حمایت کننده آنهاست. آیا اکنون که چند روز به برگزاری نمایشگاه مانده صحیح است که بگوییم برای حضورتان در نمایشگاه پول پرداخت کنید؟

 

 

کد خبر 2304516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha