۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹

لیگ جهانی والیبال 2014؛

پرافتخارترین تیم جهان میزبان ایران/ شاگردان کواچ در اندیشه نخستین امتیاز

پرافتخارترین تیم جهان میزبان ایران/ شاگردان کواچ در اندیشه نخستین امتیاز

تیم ملی والیبال ایران عصر روز جمعه سومین دیدار خود را در لیگ جهانی مقابل برزیل پرافتخارترین تیم دنیا برگزار می‌کند، مسابقه‌ای که در آن شاگردان کواچ در اندیشه جبران شکست‌های خود برابر ایتالیا و کسب نخستین امتیازشان در این دوره از رقابتها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی والیبال روز پنجشنبه با دیدار تیم‌های ملی چک و کره‌جنوبی از گروه E آغاز می‌شود، این در حالی است که تیم ملی ایران عصر روز جمعه در شهر سائوپائولو به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود. این بازی ساعت 17:30 به وقت تهران انجام می‌گیرد.

این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که انگیزه‌های بسیاری برای رویارویی با هم دارند. برزیل از چهار بازی قبلی خود برابر ایتالیا و لهستان تنها یک برد کسب کرد و تیم ایران هم از دو بازی خود در خاک ایتالیا نتوانست امتیازی به دست آورد برای همین هر دو تیم به دنبال کسب امتیاز هستند تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی گروه A بهبود بخشند.

برزیل با توجه به اینکه از دو حریف خود در خانه پذیرایی کرده بود، در روزهای جمعه و شنبه آخرین بازی‌های خانگی خود را در دور مقدماتی برابر ایران برگزار می‌کند و شش بازی متوالی خارج از خانه را باید برگزار کند برای همین شاگردان برناردو رزنده همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا حداکثر امتیاز خود را از دو بازی با ایران به دست آورند.

بعد از المپیک لندن بود که برزیل تغییر نسل را در تیم خود به آرامی شروع کرد. در آن مسابقات "جیبا" ستاره دوست داشتنی این تیم به طور شفاهی اعلام بازنشستگی کرد و پس آن دیگر بازیکنان باسابقه این تیم هم کم کم جای خود را به بازیکنانی دیگر دادند.

"برناردو رزنده" سرمربی پرافتخار برزیل که سال گذشته نیز از پس روسیه در فینال لیگ جهانی برنیامد تصمیم به تغییر در ترکیب این تیم گرفت و این تحولات در شروع لیگ جهانی 2014 به ضرر پرافتخارترین تیم جهان شد تا جایی‌که این تیم هر دو بازی خانگی برابر ایتالیا را واگذار کرد و تنها یک بار برابر لهستان برنده شد.

برونو رزنده، سیدنی سانتوس، لیندرو ویسوتو، آندرس موریلیو، ریکاردو لوکارلی و لوکاس بازیکنانی بودند که در بازی با ایتالیا در ترکیب برزیل به میدان رفتند. این تیم البته در دو مسابقه با لهستان تغییراتی را ایجاد کرد طوری که مائورو سیلوا و لوئیس فونتانس هم فرصت بازی پیدا کردند که در این ببین فونتانس جایگزین موریلیو شد.

برزیل در دو بازی اول خود نشان داده در دریافت‌های اول شرایط خوب سال‌های گذشته را ندارد و اگر بازیکنان ایران بتوانند سرویس‌های خوبی را روانه زمین حریف کنند، دست کم سرعت خط حمله این تیم را خواهند گرفت چرا که برزیلی‌ها در کارهای تهاجمی و ترکیبی فوق‌العاده هستند. کواچ البته بهتر از هر کسی می‌داند که این تیم در دفاع روی تور با وجود بازیکنان بلند قامتی مثل ویسوتو و لوکاس بسیار قدرتمند است و باید برنامه‌های خوبی را برای عبور توپ از سه مدافع حریف در سر داشته باشد.

تیم ملی ایران که بعد از پروازی طولانی به سائوپائولو رسید، در این بازی باید دریافت‌های بهتری نسبت به دیدار مقابل ایتالیا داشته باشد تا به کسب پیروزی در زمین حریف امیدوار باشد. بازیکنان ایران همواره نشان داده‌اند در تورنمنت‌های اینچنینی بازی به بازی بهتر خواهند شد و باید دید این بار هم در قیاس با ایتالیا تمرکز بیشتری خواهند داشت یا خیر! اگر چه کار در زمین برزیل برای تیم ایران بسیار دشوار است ولی انتظار می‌رود اسلوبودان کواچ تیمش را طوری به میدان بفرستد که دست کم نخستین امتیاز را در رقابتهای امسال کسب کنند.

برنامه دیدارهای هفته سوم لیگ جهانی به شرح زیر است:
پنجشنبه 15 خرداد

گروه E
* جمهوری چک - کره‌جنوبی

جمعه 16 خرداد

گروه A
* برزیل - ایران
* ایتالیا - لهستان

گروه B
* آمریکا - روسیه

گروه C
* بلژیک - کانادا

گروه D

* آرژانتین - ژاپن 

گروه E

* جمهوری چک - کره جنوبی

گروه F

* ترکیه - کوبا
* مکزیک - تونس

گروه G

* اسلواکی - اسپانیا
* پورتوریکو - چین

کد خبر 2305104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha