۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵

جشنواره مسکو به‌دنبال اثری از سینمای مستقل ایران/ «برف» به بخش جنبی می‌رود

جشنواره مسکو به‌دنبال اثری از سینمای مستقل ایران/ «برف» به بخش جنبی می‌رود

در سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو یک فیلم از سینمای مستقل ایران در بخش اصلی مسابقه حضور خواهد داشت که هنوز عنوان این فیلم از سوی سایت جشنواره منتشر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از دو روز تا اعلام اسامی فیلم های بخش اصلی مسابقه جشنواره مسکو باقی مانده و قرار است یک فیلم از سینمای ایران نیز در این بخش حضور داشته باشد.

گمانه زنی ها از انتخاب یک فیلم از سینمای مستقل ایران در بخش اصلی جشنواره خبر می‌دهد که به گفته مسئولان برگزاری جشنواره فیلم مسکو، این فیلم اولین ساخته بلند یک کارگردان ایرانی است که باعث تحسین هیات انتخاب جشنواره نیز شده است. بنا بر آن چه در سایت جشنواره مسکو اعلام شده است، 10 ژوئن (20 خرداد) اسامی تمام فیلم های حاضر در بخش مسابقه اعلام خواهد شد.

جشنواره بین المللی فیلم مسکو که به ریاست نیکیتا میخالکوف فیلمساز برجسته روس و برنده جایزه اسکار در بین 5 رویداد مهم سینمایی (با درجه کیفی الف) در کنار جشنواره های کن، ونیز و برلین قرار دارد، هر ساله تعداد محدودی فیلم را در بخش مسابقه اصلی جشنواره قرار می دهد.

امسال هم همانند دوره‌های گذشته جشنواره، تنها 14 فیلم از بین 3500 اثر سینمایی رسیده از سراسر جهان در بخش اصلی جشنواره حضور خواهند داشت که شنیده ها حاکی از آن است که فیلمی از سینمای مستقل ایران در این جشنواره حضور خواهد داشت.

ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکوف کارگردان و هنرپیشه معروف روس که به اسپیلبرگ روسیه شهرت دارد، عهده دار است. جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو، تندیس طلایی «گئورگ مقدس» است که به بهترین فیلم بخش مسابقه اعطا می‌شود.

سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مسکو از 19 تا 28 ژوئن (29 خرداد تا 7 تیر) در شهر مسکو برگزار می‌شود و میزبان مهمترین چهره های سینمایی جهان است.

پیش از این خبرهایی مبنی بر حضور فیلم «برف» به کارگردانی مهدی رحمانی در این جشنواره به میان آمده بود که با پیگیری های خبرنگار مهر، مشخص شد این فیلم در بخش اصلی مسابقه حضور نخواهد داشت و امکان نمایش این فیلم در یکی از بخش های جنبی جشنواره وجود دارد که البته این خبر هم هنوز از سوی برگزارکنندگان جشنواره مسکو تایید نشده است.  

کد خبر 2305415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha