۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷

محمدرضا شمس، 14 داستان را سَر و تَه روایت کرد

محمدرضا شمس، 14 داستان را سَر و تَه روایت کرد

محمدرضا شمس در کتاب «قصه‌های سَر و تَه» به روایت 14 داستان آشنا و قدیمی کوتاه با زبانی آهنگین پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قصه‌های تخیلی این کتاب به صورت اشتباه و سَر و تَه، نوشته شده است تا حس خیال‌پردازی کودکان هنگام مطالعه تقویت شود.

در این اثر داستان‌هایی مانند «خاله قابلمه»، «آینه پری»، «درخت غرغرو»، «به دنبال ماه پیشونی»، «گرگ و هندوانه»، «جارو»، «زنگوله»، «پسر و گرگ»، ««آلوچه»، «خاله سوسکه»، «سال نو، خانه‌ی نو!»، «لوبیای سَر و تَه»، «کدو قلقله زن» و «فیل اومد آب بخوره» روایت شده است.

بر اساس این خبر، کتاب «قصه‌های سَر و تَه» با تصویرگری الهام کاظمی برای گروه سنی «الف و ب» (پیش از دبستان و سال‌های اول و دوم دبستان) آراسته شده است.

قصه «کدو قلقله زن» این طور روایت می‌شود: کدو قلقله زن، پیرزنش را گم کرده بود. قل قل داشت دنبالش می‌گشت. رسید به شیر، پرسید: «آقا شیره! تو پیرزن منو ندیدی، نبردی؟ یه لقمه خام نکردی، نخوردی؟»
شیر گفت: «نه که ندیدم. نه که نبردم. نه که نخوردم. مگه نمی بینی گرسنمه. جون ندارم؟ زودباش برو که کار دارم.»

کدو قل خورد و قل قل رفت تا رسید به پلنگ، پرسید: «آقا پلنگه! تو پیرزن منو ندیدی، نبردی؟ یه لقمه‌ خام نکردی، نخوردی؟» و ادامه داستان ...

این کتاب در 36 صفحه رنگی با شمارگان 10هزار نسخه و قیمت 3هزار تومان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

پیش‌تر نیز کتاب های دیگری از این نویسنده همچون «تنبل پهلوان»، «تو مادر منی؟»، «طوطی و بقال»، «خواب و پسرک»، «افسانه روباه حیله گر»، «یک سبد سیب، لانه ای برای دم سیاه» و... در انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

کد خبر 2305829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha