۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)/

97 کوهنورد خراسان شمالی به قله‌های مرتفع کشور صعود کردند

97 کوهنورد خراسان شمالی به قله‌های مرتفع کشور صعود کردند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس هیئت کوهنوردی خراسان شمالی گفت: به منظور گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، 97 کوهنورد این استان در قالب گروه های مختلف کوهنوردی به قلل مرتفع کشور صعود کردند.

حسین بهمنیار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران 97 کوهنورد خراسان شمالی در قالب گروه های مختلف به قلل مرتفع کشور صعود کردند.

به گفته وی به این مناسبت شماری از اعضای گروه کوهنوردی سبکاد استان به قله دماوند و تعدادی دیگر از کوهنوردان این گروه نیز به قله سیالان در تنکابن مازندران صعود کردند.

بهمنیار اضافه کرد: علاوه بر این اعضای گروه کوهنوردی می سی نو نیز قله سیالان در منطقه تنکابن را فتح کردند.

این مسؤول عنوان کرد: همچنین اعضای گروه کوهنوردی همنورد خراسان شمالی هم به قله سبلان در استان اردبیل صعود کردند.

به گفته وی شماری از اعضای باشگاه کوهنوردی سالوک اسفراین در خراسان شمالی نیز به قله اشتران کوه در بروجرد صعود کردند و کوهنوردان گروه کوهنوردی ساریگل هم قله الوند در استان همدان را فتح کردند.

در حال حاضر در شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی سيزده گروه کوهنوردی دارای مجوز فعالیت می کنند که از این تعداد هشت گروه در شهرستان بجنورد، دو گروه در اسفراین، دو گروه در شیروان و یک گروه نیز در شهرستان گرمه فعالیت های کوهنوردی خود را در رشته های کوهپیمایی، سنگ نوردی، صعودهای ورزشی، غارنوردی و یخ و برف پیگیری می کنند.

علاوه بر این تعداد؛ در شهرستان های استان گروه های کوهنوردی دیگری نیز در حال فعالیت هستند و اکنون چندین گروه از این تعداد برای دریافت مجوز مدارک خود را به هیئت کوهنوردی استان ارسال کرده اند که بنا به گفته بهمنیار، رییس هیئت کوهنوردی خراسان شمالی این مدارک در دست بررسی هستند.

 

کد خبر 2305833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha