۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

در نشست چالشهای بیوتکنولوژی مطرح شد:

واردات 5 میلیارد دلاری محصولات تراریخته/ لزوم تجاری سازی محصولات دستکاری شده ژنتیکی

واردات 5 میلیارد دلاری محصولات تراریخته/ لزوم تجاری سازی محصولات دستکاری شده ژنتیکی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تولید انبوه و تجاری سازی محصولات تراریخته را در دستور کار خود قرار دهد گفت: متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی پیگیری قضایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رجایی، در نشست تخصصی چالش های زیست فناوری کشاورزی و تجاری سازی گیاهان تراریخته از پیگیری قضایی متمردین اجرای قانون ملی ایمنی زیستی خبر داد و از دولت جدید خواست تا این قانون را بدون کم و کاست اجرا کند.

وی افزود: دولت باید تولید انبوه و تجاری سازی محصولات تراریخته را در دستور کار خود قرار دهد.

بهزاد قره یاضی، مدیر گروه پژوهش ستاد توسعه زیست فناوری نیز در این نشست گفت: مخالفت علنی برخی از مشاوران سازمان ها با قانون ملی ایمنی زیستی و تولید محصولات تراریخته در کشور درست نیست و باید فکری برای این موضوع کرد.

مختار جلالی، رئیس انجمن ژنتیک ایران نیز ضمن تاکید بر اهمیت مهندسی ژنتیک برای تولید محصولات کشاورزی، گفت: اگر محصولات تراریخته خوب نیستند چرا سالیانه 5 میلیارد دلار واردات از این دست محصولات به کشور وجود دارد و چرا هیچ اعتراضی در این زمینه وجود ندارد و با تولید ملی آن مخالفت می شود؟

در این نشست سیده سکینه عمرانی نماینده مردم سمیرم و ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای ملی ایمنی زیستی کشور و دکتر احمدرضا بهرامی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشتند و به ارائه نکاتی پرداختند.

شرکت کنندگان در نشست از دولت خواستند تا با اجرای قانون ملی ایمنی زیستی راه تولید محصولات تراریخته را هموار کند.

کد خبر 2306008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha