تحولات عراق/

جوسازی النجیفی علیه مالکی/ هلاکت 30 تروریست از جمله یک سرکرده داعش

جوسازی النجیفی علیه مالکی/ هلاکت 30 تروریست از جمله یک سرکرده داعش

اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق در تلاش برای منحرف کردن نگاهها از نقش برخی سیاستمداران در ایجاد پوشش برای گروههای تروریستی، دولت عراق را مسئول نفوذ تروریستهای داعش به موصل و سامراء معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، اسامه النجیفی در عین حال خواستار وحدت گروههای سیاسی و مقابله با هرگونه فتنه طایفه ای شد.

النجیفی با نادیده گرفتن نقش سیاستمدارانی که با مواضع و اظهارات خود برای تروریستهای تکفیری پوشش ایجاد می کنند، ادعا کرد رخنه(تروریستها) به شهرهای بزرگ، مسئولیت دولت مرکزی است.

تروریستهای داعش روز پنجشنبه به طور ناگهانی با دهها دستگاه خودرو مجهز به تیربار به شهر مقدس سامراء حمله کردند و درصدد بود طرح شوم حمله به حرمین امامین عسکریین(ع) را به اجرا درآورند که با واکنش به موقع نیروهای امنیتی و عشایر روبرو شد و تروریستها متحمل تلفات سنگین شدند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین تلاشهای تروریستهای داعش برای سیطره بر برخی مناطق مسکونی غرب شهر موصل را ناکام گذاشتند.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم اعلام کرد تجاوز گسترده اخیر تروریستهای داعش به سامراء نشان داد که آنها قادر به توسعه عملیات خود در آینده هستند.

حسن جهاد عضو این کمسیون گفته است دولت عراق باید محاسبات دقیقی برای جلوگیری از تکرار حملات اخیر داعش انجام دهد، زیرا تجاوز اخیر ممکن است آغاز عملیات گسترده داعش در آینده باشد.

خبر دیگر اینکه 30 تروریست از جمله مسئول نظامی داعش که درصدد سیطره برای برخی از محله های موصل بودند، به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی گفت نیروهای امنیتی عراق امروز 30 تروریست از جمله مسئول نظامی گروه داعش موسوم به هانی خلیل را که برای سیطره بر دو محله موصل تلاش می کردند، به هلاکت رساندند و تمام مناطق موصل را از وجود آنها پاکسازی کردند.

کد خبر 2306055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha