از سوی سوزان رایس مطرح شد؛

اعتراف رسمی آمریکا به ارسال سلاحهای مرگبار برای تروریستها در سوریه

اعتراف رسمی آمریکا به ارسال سلاحهای مرگبار برای تروریستها در سوریه

مشاور امنیتی رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم واشنگتن برای تحویل سلاحهای مرگبار به مخالفان مسلح سوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، سوزان رایس مشاور امنیتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکادر یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که واشنگتن مخالفان مسلح سوری را به سلاح مجهز خواهد کرد.

وی به زعم خود اعلام کرد که این مخالفان، میانه رو هستند و واشنگتن انواع سلاح ها از جمله سلاحهای مرگبار را در اختیار این افراد قرار خواهد داد.

آمریکا پیش از این نیز سلاح در اختیار مخالفان مسلح سوری قرار می داد و ادعا می کرد که این سلاحها کشتار جمعی نیستند، زیرا نگران واگذاری این سلاحها به گروه های افراطی در سوریه است.

سوزان رایس خاطرنشان کرد: ما اکنون در موقعیتی نیستیم که جزئیات کمکهای خود را اعلام کنیم، اما همانطور که پیش از این گفتیم ما به کمکهای نظامی و غیر نظامی خود به مخالفان سوری ادامه خواهیم داد.

گفتنی است باراک اوباما اواخر ماه می از افزایش کمکهای آمریکا به گروههای مسلح در سوریه خبر داده بود.

اظهارات سوزان رایس در حالی مطرح می شود که نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از آغاز بحران این کشور تاکنون در سایه نظارت ناظران بین المللی و به طور سالم برگزار شد و بیش از 88 درصد مردم به بشار اسد بار دیگر اعتماد کرده و وی را به عنوان رئیس جمهوری قانونی خود مجددا انتخاب کردند. اظهارات این مقام آمریکایی نشان دهنده این است که واشنگتن همسو با کشورهای غربی و عربی منطقه خواهان امنیت و آرامش در سوریه نیست و منافع خود را در ادامه جنگ در این کشور می بیند.

 

 

کد خبر 2306066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha