۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۵

مهردادی:

کاهش حق آبه زیست محیطی میانکاله دغدغه است

کاهش حق آبه زیست محیطی میانکاله دغدغه است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل محیط زیست مازندران به نگرانیهای موجود در میانکاله اشاره کرد و گفت: بخاطر سدسازیهایی که شکل گرفت، نگران آن هستیم که حق آبه زیست محیطی میانکاله کاهش یابد، زیرا در درازمدت دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مهردادی ظهر شنبه در نشست هفته محیط زیست گفت: میانکاله برای استان، کشور و جهان دارای اهمیت زیادی است ولی اکنون تحت هجوم همه جانبه افرادهای خاص قرار دارد.

وی پیگیری مسئله ساخت و سازها در میانکاله را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: با پیگیریهای لازم جلوی ساخت و ساز و فروش اراضی آن را مدیریت کردیم.

وی مدیریت یکپارچه میانکاله را لازم دانست و گفت: مدیریت یکپارچه میانکاله باید حفظ شود.

نباید جاده در میانکاله احداث شود

وی مسئله جاده را از دیگر موارد میانکاله بیان کرد و گفت: به لحاظ زیست محیطی مطالعاتی در زمینه این طرح صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که جاده نباید احداث شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران به طبیعت گردی در میانکاله اشاره کرد و گفت: پیگیر سیستم هایی هستیم که مکانهای خاصی را در نظر گیریم تا به ایجاد سایت پرنده نگری بپذیریم.

60 واحد محیطبانی داریم

مهردادی با عنوان اینکه 22 درصد از مساحت استان تحت عنوان مناطق حفاظت شده و چهارگانه در استان وجود دارد، مساحت این مناطق را بیش از 507 هزار هکتار بیان کرد و گفت: مدیریت این مناطق امری مهم است.

وی گفت: 60 واحد محیطبانی در استان داریم گفت: نیروهایی که مورد نیاز است، چندین برابر نیروهای موجود است و باید سطح و شمار آن افزایش یافت.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به جایگزین نشدن نیروهای جدید محیط بانی یادآور شد: در پی آن هستیم تا با کمک دستگاههای مختلف، اقدام به جذب محیطبان داشته باشیم.

کد خبر 2306132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha