۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸

برجی:

روزانه 500 تن زباله در قلب جنگل های سر سبز سراوان رشت تخلیه می شود

روزانه 500 تن زباله در قلب جنگل های سر سبز سراوان رشت تخلیه می شود

رشت – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از تخلیه روزانه 500 تن زباله در قلب جنگل های سر سبز سراوان شهرستان رشت خبرداد.

محمد رضا برجی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  روزانه هزار و 800 تا دو هزار تن زباله در استان تولید و متاسفانه حجم زیادی از این زباله برای تخلیه به سایت دفن سراوان هدایت می شود.

 وی همچنین با بیان اینکه دپوی حجم زیاد زباله در قلب جنگل های سر سبز سراوان نه تنها باعث آلودگی آب های زیر زمینی، رودخانه ها، خشکیدگی درختان و انواع پوشش های گیاهی بلکه به شدت سلامت ساکنان منطقه را تهدید می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: یک لیتر شیرابه می تواند 200 لیتر آب را آلوده کند از اینرو می طلبد مسئولان برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

مدیر عامل شرکت کودآلی رشت نیز در این باره می گوید: هم اکنون  80 درصد زباله ورودی به کارخانه کمپوست قابلیت تبدیل به کود آلی را دارد.

سید سجاد حسینی افزود: این کارخانه به دلیل نداشتن سوله های تخمیر برای ماند زباله تا تبدیل به کود، بخش زیادی از زباله ها در سراوان تخلیه می شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان هم گفت: شهرداری رشت قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز به ظرفیت 600 تن را زیر نظر استانداری با یک سرمایه گذار منعقد کرده است.

حجت شعبانپور افزود:  برای احداث این نیروگاه به  104 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، دولت پارسال 11 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این نیروگاه تخصیص داد.

وی تاکید کرد:  احداث نیروگاه زباله در استان به ویژه رشت یک کار کارشناسی با افق روشن است.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در مجموع در شش نقطه استان نیروگاه زباله سوز با قدرت تولید هفت مگاوات برق در روز احداث می شود.

 وی یادآورشد: نیروگاه زباله سوز در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده در رشت و تا پنج سال آینده در شهرستان های استان به بهره برداری می رسد.

 

  

 

کد خبر 2307371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha