۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

مهدی تاج در گفتگو با مهر:

راه‌آهن نباید به سرنوشت پاس دچار شود/ کاهش هزینه‌های لیگ چهاردهم

راه‌آهن نباید به سرنوشت پاس دچار شود/ کاهش هزینه‌های لیگ چهاردهم

رئیس سازمان لیگ اعلام کرد اگر بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل مسائل فرهنگی را رعایت کرده و سه بازی قابل قبول را ارائه کنند، احتمال صعودشان به مرحله بعدی بیشتر است. وی همچنین اعلام کرد که نباید راه‌آهن به سرنوشت تیم پاس دچار شود.

مهدی تاج که با خبرنگار مهر گفتگو می‌کرد، در مورد مصوبه جدید سازمان لیگ خطاب به همه باشگاه‌های لیگ برتری، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: طبق مصوبه اعلام شده به تمامی باشگاه‌های کشور، باید تمام مدارس فوتبال زیر نظر یک باشگاه فعالیت کنند. شاید یک باشگاه حتی چند صد مدرسه فوتبال را در زیر مجموعه و تحت لاینسس خود داشته باشد که این ایرادی ندارد اما مسئولیت هر اتفاقی که در آن مدرسه فوتبال رخ می‌دهد، با آن باشگاه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مدارس فوتبال حلقه‌های اتصال بازیکنان به لیگ هستند، اضافه کرد: راه منطقی استفاده باشگاه از بازیکنان پایه و استعدادها، داشتن مدارس فوتبال علمی و منطقی است زیرا باشگاه ها می‌توانند از این بازیکنان که در زیر مجموعه خود پرورش می‌دهند، به خوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان لیگ در مورد فروش امتیاز باشگاه و انتقال آن از یک شهر و استان به شهر و استانی دیگر تاکید کرد: بنده شخصا مخالف خرید و فروش سهام باشگاه‌ها و انتقال آنها از شهری به شهر و استان دیگر هستم زیرا باشگاه‌ها اگر به صورت اصولی و زیر بنایی در شهر خود از سطح پایین به بالاترین سطح برسند، این موضوع در مجموع به سود فوتبال کشور بوده و اقتدار لیگ را بیشتر می‌‎کند.

وی با رد سفر خود به کرمان برای حل مشکلات انتقال راه‌آهن به این استان، خاطرنشان کرد: سرنوشت تیم پاس پس از انتقال را همه دیدند. راه‌آهن قدمتی 70 ساله دارد و نباید به همان مسیری برود که پاس رفت. البته در جلوگیری از این انتقال تنها سازمان لیگ نقش ندارد بلکه اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان تهران هم تاثیرگذار هستند.

تاج با اشاره به اینکه هنوز اتفاق رسمی در خصوص این انتقال رخ نداده، یادآور شد: مالکان باشگاه راه‌‍آهن اعلام کرده‌اند که قصد تیمداری ندارند زیرا به لحاظ مالی دچار مشکل شده‌اند. ما مطمئن شده‌ایم مدیران این باشگاه قصد تیمداری ندارند، پس چاره‌‎ای جز واگذاری سهام آن وجود ندارد. اینکه تیم‌هایی که نتیجه نگرفتند، بخواهند برای بازگشت به لیگ سهام این باشگاه را بخرند منطقی نیست اما اگر سهام آن برای از بین نرفتن و حذف نشدن آن، فروخته شود، ایرادی ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد اینکه فکر می‌کند تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل چه نتیجه‌ای را کسب می‌کند، اظهار داشت: باید به نتایج ایران در جام جهانی عاقلانه نگاه کرد. به عقیده من حضور ایران در جام جهانی یک غنیمت بزرگ است ولی به نظر من تاثیر مباحث اخلاقی و فرهنگی در این مسابقات بسیار زیاد خواهد بود.

رئیس سازمان لیگ اینگونه ادامه داد: اولین درخواست من از ملی‌پوشان این است که نظم و انضباط را در جام جهانی به بهترین شکل رعایت کنند زیرا در آن مسابقات بیش از 4/5 میلیارد نفر از سراسر دنیا عملکرد آنها را می‌بینند. آنها باید وقت خواندن سرود ملی ایران همگی به یک شکل بایستند، در هنگام تعویض‌ها حرکت ناشایستی انجام ندهند، به صورت منظم به زمین وارد و از آن خارج شوند، پس از هر خطایی به بازیکن حریف دست بدهند، اصول بازی جوانمردانه را رعایت کنند و ... زیرا آنها نمایندگان فرهنگ غنی ایرانی هستند.

وی اضافه کرد: انجام درست این اقدامات کم خرج اما پر سود خواهد بود زیرا می‌تواند فرهنگ غنی مردم ایران را در 3 بازی 90 دقیقه ای به خوبی نشان دهد. بدون توجه به رقیب و نتیجه به دست آمده، انجام این اقدامات بسیار حائز اهمیت بوده و یک پیروزی بزرگ برای فوتبال ایران به همراه خواهد داشت.

تاج در ادامه یادآور شد: از نظر فنی همه بازیکنان باید سعی کنند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند زیرا بعضی از بازی‌ها را تیم ملی برده اما زیبا بازی نکرده و تماشاگر از آن لذت نبرده است اما در برخی دیدارها باخته ولی به خاطر بازی زیبا، رضایت تماشاگران و هواداران را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه از نظر گروه‌بندی، تیم ایران در مناسب‌ترین گروه قرار دارد، تصریح کرد: امروز فشار روحی نتیجه گیری حتمی روی بازیکنان تیم ملی نیست، به همین دلیل آنها می‌توانند با ارائه بازی‌های خوب و رعایت اخلاق و انضباط در جریان مسابقه، رضایت هواداران را جلب کنند. قطعا اگر مسائل فرهنگی را رعایت کرده و 3 بازی قابل قبول ارائه کنیم، احتمال صعودمان به مرحله بعدی بیشتر است.

رئیس سازمان لیگ در ادامه این گفتگو در مورد چهاردهمین دوره لیگ برتر هم خاطرنشان کرد: ما لیگ جوانی را پیش رو داریم زیرا حدود 35 درصد تیم‌ها جوان شده و 40 درصد هم در هزینه‌ها کاهش داشته‌ایم. البته ما بودجه را به باشگاه‌ها اعلام نکردیم بلکه باشگاه‌ها به ما بودجه خود در فصل جاری را اعلام کردند زیرا براساس قوانین فیفا و AFC باشگاه‌ها باید بودجه و تراز مالی خود را به ما اعلام کنند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه قرارداد بازیکنان در لیگ چهاردهم به صورت شفاف اعلام می‌شود، افزود: دلیلی ندارد در این فصل شاهد پول‌های زیرمیزی یا مسائل دیگر باشیم زیرا بازرس و حسابرس قانونی هزینه‌ها را تائید می‌کند. هیچ سالی تا این اندازه بازرسی و حسابرسی در باشگاه‌ها وجود نداشته و یا اگر وجود داشته، ضعیف بوده اما امروز ما نگران این مسائل نیستیم. ضمن اینکه خودمان هم نظارت کافی روی قراردادها داریم و دلیل ندارد پنهان کاری وجود داشته باشد.

تاج با اشاره به اینکه در این فصل باشگاه داوطلبانه بودجه‌ای که قرار است هزینه کنند را به ما اعلام کردند، در پایان گفت: به طور مثال ملوان بودجه‌ای را برای خود در نظر گرفته و اگر پولدار شود، آن را اضافه می‌کند. در فهرست بودجه‌هایی که به ما اعلام شده، تنها سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان بالای 14 میلیارد هزینه دارند. ضمن اینکه باشگاه‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، می‌توانند تا 18 میلیارد هم هزینه کنند.

کد خبر 2307460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha