۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۰۹

فابیوس خبر داد:

ایران و فرانسه روز چهارشنبه مذاکره می کنند

ایران و فرانسه روز چهارشنبه مذاکره می کنند

وزیر امور خارجه فرانسه از مذاکرات دوجانبه تهران و پاریس در روز چهارشنبه (فردا) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "لوران فابیوس" با بیان این مطلب اعلام کرد: مقاماتی از ایران و فرانسه روز چهارشنبه با هم دیدار و درباره مذاکرات هسته ای پیش‌رو رایزنی خواهند کرد.

به گفته وزیر امور خارجه فرانسه، پاریس پس از مذاکرات مستقیم با ایران، با دیگر کشورهای گروه 1+5 درباره ایران گفتگو خواهد کرد.

فابیوس اشاره ای به این که این مذاکرات در چه محلی انجام می شوند نکرد اما مقامات روسی از دیدار با مقامات ایرانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهر رم ایتالیا خبر می دهند.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی، پیش از سفر به ژنو برای گفتگو با مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا از گفتگوهای قریب الوقوع مقامات ایرانی و آلمانی خبر داده بود.

در خصوص دیدارهای  ژنو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی با اشاره به مذاکرات پنج ساعته نمایندگان ایران با مقامات امریکایی و اروپایی، اعلام کرد که گفتگوهای امروز سه شنبه تمام روز طول خواهد کشید.

"ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این موضوع در ادامه گفت: جزئیات مذاکرات ژنو محرمانه است و دلیل آن این است که شانس موفقیت برای رسیدن به توافق جامع هسته ای را افزایش بدهیم.

کد خبر 2308214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha