۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

اسلام آباد عامل حمله به کاروان عبدالله را معرفی کرد/ افزایش تدابیر امنیتی در تاسیسات اتمی پاکستان

اسلام آباد عامل حمله به کاروان عبدالله را معرفی کرد/ افزایش تدابیر امنیتی در تاسیسات اتمی پاکستان

معرفی عامل حمله به عبدالله از سوی اسلام آباد، افزایش تدابیر امنیتی در تاسیسات اتمی و ازسرگیری پروازها در فرودگاه کراچی از جمله تحولات پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه ای ضمن رد ادعای افغانستان در زمینه نقش داشتن در حمله به عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات افغانستان در هفته گذشته و کشته شدن 12 نفر در این حمله سرویس‌ های اطلاعاتی خارجی را مسئول این حمله معرفی کرد.

وزارت خارجه پاکستان همچنین اتهام زنی علیه این کشور از سوی افغانستان را اقدامی غیرمسئولانه خواند که با وجود بهبود روابط کابل و اسلام آباد در ماههای اخیر صورت می گیرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که نتایج اولیه بررسی در پی حمله تروریستی به کاروان انتخاباتی عبدالله عبدالله به دستور حامد کرزای حکایت از آن دارد که لشکر طیبه عامل حمله به این نامزد انتخاباتی بوده و سازمان‌ های اطلاعاتی خارجی این عملیات را به منظور ایجاد اختلال در روند دور دوم انتخابات سازماندهی کرده بودند.

اتهام زنی های افغانستان علیه پاکستان درحالیست که اسلام آباد حمله تروریستی به کاروان عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در کابل را محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است مطمئنیم که مردم افغانستان با هرگونه تلاش برای ایجاد اختلال در روند دموکراتیک این کشور و تلاش برای صلح و پیشرفت در افغانستان مبارزه می کنند.

وی در این بیانیه تاکید کرد که پاکستان به نوبه خود از تلاشها برای برگزاری انتخابات مسالمت آمیز و روند دموکراتیک در افغانستان حمایت می کند.

افزایش تدابیر امنیتی در تاسیسات اتمی پاکستان در پی حمله به فرودگاه کراچی

رسانه های پاکستانی همچنین از افزایش تدابیر امنیتی در تاسیسات اتمی، پایگاههای نظامی و دفاتر دولتی پاکستان پس از حمله طالبان به فرودگاه کراچی و کشته شدن  29 گارد امنیتی و کارمندان غیرنظامی در این حمله خبر دادند.

محی‌ الدین وانی سخنگوی نخست وزیر پاکستان هدف از این حمله را مختل کردن کل صنعت هوانوردی این کشور، انهدام 20 فروند هواپیما و کشتن بیش از 200 مسافر عنوان کرد.

طالبان انتقام خون محسود را گرفت

"عبدالله بهار محسود" فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستان هدف از این حمله را گرفتن انتقام خون "حکیم الله محسود" رهبر سابق این گروه عنوان کرد که در حمله پهپادی سال گذشته میلادی کشته شد.

ارتش پاکستان مخفیگاه طالبان را ویران کرد

مقامات پاکستانی با اشاره به آغاز حملات ارتش علیه مناطق قبیله نشین از کشته شدن 15 نفر در جریان حمله به 9 مخفیگاه طالبان در دره خیبر تیراه در شمال غرب این کشور خبر دادند که از آن به عنوان مقر اصلی در حملات روز دوشنبه فرودگاه کراچی استفاده می شد.

در همین رابطه "چوهدری نثار علی خان" وزیر کشور پاکستان در واکنش به حمله روز گذشته طالبان تهدید به انجام حملات انتقام جویانه علیه حملات تروریستی طالبان کرد.

اسلام آباد یک انبار بزرگ سلاح کشف کرد

وزیر کشور پاکستان همچنین از کشف یک انبار بزرگ سلاح از جمله سلاح‌ های سنگین خبر داد که برای از بین بردن تاسیسات مهم و هواپیما توسط تروریست‌ ها تجهیز شده بود.

ازسرگیری پروازها در فرودگاه کراچی

رسانه های پاکستانی همچنین از بازگشایی فرودگاه کراچی و ازسرگیری پروازها در فرودگاه این شهر خبر دادند که به دلیل حمله طالبان لغو شده بودند.

کد خبر 2308461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha