۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۱

صادقی:

باید از فعالیت مدارس غیرقانونی فوتبال در استان مرکزی جلوگیری شود

باید از فعالیت مدارس غیرقانونی فوتبال در استان مرکزی جلوگیری شود

اراک-خبرگزاری مهر: مسئول مدارس فوتبال استان مرکزی بر جلوگیری از فعالیت مدارس غیرقانونی فوتبال در استان تاکید کرد و گفت: هم استانی ها از ثبت نام فرزندان خود در این مدارس خودداری کنند.

محسن صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فعالیت مدارس فوتبال از سال 89 آغاز شده است افزود: ساماندهی مناسب مدارس، شناسایی استعدادهای جدید در فوتبال استان و نمایش خروجی کار آنها به صورت جشنواره یا فستیوال از برنامه های این هیات است.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیرقانونی فوتبال از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان می رسد افزود: خانواده ها با عدم ثبت نام فرزندان در این مدارس، مدارس مجوزدار را در شناسایی استعدادها و فعالیت هر چه بهتر یاری کنند.

ناظر آکادمی ملی فوتبال ایران در استان مرکزی با تاکید بر اینکه بانوان هم باید در بخش توسعه مدارس فوتبال فعال باشند، اظهار کرد: هیات فوتبال برنامه منسجمی را در بخش شهرستانی و استانی برای مدارس فوتبال پیش بینی کرده است.

صادقی هدف اصلی تشکیل مدرسه‌ فوتبال پر کردن اوقات فراغت بازیکنان و تامین سلامت فیزیکی آنان است، گفت: هدف اول ما برای آنها آموزش صحیح زندگی کردن است.

با بیان اینکه تمام مدارس فوتبال کشور از مربیانی استفاده کنند که حداقل مدرک مربی‌گری‌شان C باشد، تصریح کرد: باید به آنها یاد بدهیم که به قوانین و مقررات احترام گذاشته و همین طور احترام گذاشتن به دیگران را به خوبی انجام دهند و این موضوع در رفتارشان پدیدار شود.

برگزاری دوره های مربيگری ويژه مدارس فوتبال

مسئول مدارس فوتبال استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح دوره های مربيگری، ويژه مدارس فوتبال استان برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این دوره ها ارتقا دانش فنی مربيان در زمينه آموزش فوتبال به نونهالان و نوجوانان، يكنواخت كردن سطح آموزش در مدارس فوتبال در رده های سنی نونهالان و نوجوانان است.

صادقی با بیان اینکه  دوره های ويژه مدارس فوتبال در استان مرکزی 29 و 30 خرداد ماه در اراک برگزار می شود ، اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در دوره های مربیگری مدارس فوتبال باید حداقل گواهينامه مربيگری درجه  D داشته باشند.

وی داشتن آمادگی جسمانی قابل قبول، داشتن حداقل 25 سال سن، قابليت نمايش تكنيك های پايه فوتبال، شركت كامل در جلسات عملی، تئوری و امتحانی نامبرد را از دیگر شرایط علاقمندان به شرکت در دوره مربیگری مدارس فوتبال عنوان کرد.

ناظر آکادمی ملی فوتبال ایران در استان مرکزی تصریح کرد: جلسات عملی، جلسات تئوری، نمايش فيلم، امتحانات عملی و تئوری از جمله بخش های این دوره مربیگری است.

صادقی به سر فصل های  تئوری آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: کمک های اولیه، روانشناسی کودکان ونونهالان، مدیریت مربیگری کرس روتور، ويژگی های مراحل رشد (نونهالان و نوجوانان)، تغييرات سيستم های فيزيولوژيك بدن از كودكی تا پايان دوران بلوغ، آشنايی با فيزيولوژی و علم تمرين نونهالان، تغذيه بازيكنان نونهال و نوجوان، روانشناسی بازيكنان نونهال و نوجوان-و معرفی روش C.R.I از جمله بخش های آموزش تئوری این دوره است.

وی نقش كليدی مربيان در رشد و توسعه فوتبال پايه، شاخص های فيزيولوژيكی و روانی گروه های سنی هدف، عوامل كليدی در آماده سازی بازيكنان جوان، استعداديابی در فوتبال، مراحل آموزش تكنيك های پايه فوتبال، قهرمانی و دور نمای آن برای ورزشكاران جوان، آشنايی با آسيب های ورزشی بازيكنان نونهال و آسيب های ناشی ازتمرينات بيش از حد در بازيكنان، پيشگيری از آسيب های ورزشی، معرفی تست های تكنيك برای اندازه گرفتن قابليت های تكنيكی نونهالان و نوجوانان (Skill Test)، برنامه ريزی تمرينات هماهنگی  (Coordination) در نونهالان و نوجوانان نام برد را از دیگر بخش های آموزش تئوری این دوره عنوان کرد.

مسئول مدارس فوتبال استان مرکزی با اشاره به امتحانات این دوره، اظهار کرد: يك مرحله امتحانات عملی (كوچينگ)، قابليت عملی (قابليت عملی در طول دوره بوسيله مدرس سنجيده می شود) و امتحان كتبی آزمون های این دوره است.

صادقی ادامه داد در ارزیابی کوچینگ به هر شركت كننده حداقل 24 ساعت قبل از امتحان بر حسب قرعه موضوعی داده می شود تا در 15 دقيقه به آموزش بپردازد، شركت كنندگانی كه در نوبت اول موفق به دريافت نمره قبولی (60) نمی شوند يكبار ديگر فرصت داده خواهد شد تا در امتحان كوچينگ شركت كنند.

وی با تاکید بر اینکه نمره كوچينگ به قابليت هایی همچون ظاهر مربی، سازماندهی، مشاهده، اصلاح و ايجاد ارتباط داده می شود، تصریح کرد: به قبول شدگان در اين دوره گواهينامه تدريس در مدارس فوتبال داده خواهد شد

کد خبر 2308655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha