۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵

حمزه ايلخاني‌زاده خبر داد:

برگزاري رقابت‌هاي جهاني چوگان در اصفهان/ ساخت زمين چوگان در ورزشگاه نقش‌جهان

برگزاري رقابت‌هاي جهاني چوگان در اصفهان/ ساخت زمين چوگان در ورزشگاه نقش‌جهان

اصفهان – خبرگزاري مهر: رئيس فدراسيون چوگان کشور گفت: با ساخت زمين چوگان در ورزشگاه نقش‌جهان، رقابت‌هاي جهاني چوگان در اصفهان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه ايلخاني‌زاده عصر امروز سه شنبه در حاشيه ديدار با شهردار اصفهان با بيان اينکه عدم حضور فعال ما در حوزه ثبت جهاني رشته چوگان، سبب دست‌درازي کشورهاي ديگر به اين ميراث ما شد، اظهار داشت: متاسفانه در اين زمينه از سوي ما اقدامات لازم صورت نگرفته و حضور کمرنگ ما در اين حوزه موجب شد که کشورهاي ديگر در آن حضور پيدا کنند.

وي با بيان اينکه همه بايد از فرهنگ و هنر خود حراست کنيم تا ديگران از آن استفاده نکنند، تصريح کرد: مسئولان فرهيخته شهر اصفهان بايد در اين زمينه حمايت‌هاي بيشتري صورت دهند و شهردار اصفهان قول احداث زمين 50 هکتاري چوگان در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان را داده است.

رئيس فدراسيون چوگان کشور با بيان اينکه ساخت ورزشگاه چوگان در اصفهان زمينه رشد اين ورزش در زادگاه خود را فراهم مي‌کند، بيان داشت: ما بايد کاري کنيم که اين زمين هرچه سريع‌تر ساخته شود تا بر اساس قول مسئولان فدراسيون جهاني چوگان، مسابقات جهاني اين رشته در اصفهان برگزار شود.

وي بيان داشت: فعاليت چوگان در نصف جهان بايد بيش از گذشته شود و اين ورزش بايد در سرزمين مادري خود بيشتر فعاليت داشته باشد و در آينده نزديک، چوگان اصفهان رشد قابل توجهي دارد.

شهردار اصفهان نيز در اين ديدار با اشاره به عدم ثبت ورزش چوگان به نام ايران اظهار داشت: متاسفانه نتوانستيم به چوگان به عنوان ميراث ناملموس خود توجه داشته باشيم و در اين زمينه اقدامات مناسبي صورت نگرفته است اما تلاش داريم که در اجلاس ميراث ناملموس، اين رشته ورزشي را مورد توجه قرار دهيم.

سيد مرتضي سقائيان‌نژاد افزود: تلاش مي‌کنيم مقدمات ساخت ميدان 50 هکتاري چوگان اصفهان اجرا شود و هيئت چوگان بايد در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد تا زمينه رشد اين رشته ورزشي فراهم شود.

کد خبر 2308911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha