۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰

منتفی شدن حضور مربیان چینی در تیم ملی ووشو/ روس‌ها به تهران می‌آیند

منتفی شدن حضور مربیان چینی در تیم ملی ووشو/ روس‌ها به تهران می‌آیند

رایزنی مسئولان فدراسیون ووشو برای جذب مربیان چینی نتیجه نداد تا تالوکارهای ایران با هدایت مربی ایرانی، خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون ووشو برای موفقیت تیم ملی در بازی‌های آسیایی در تلاش بود تا یک مربی صاحب نام چینی را حداقل در بخش تالو به خدمت بگیرد. توفیق سانداکاران در رقابتهای جهانی و آسیایی باعث اعتماد دوچندان فدراسیون به مربیان ایرانی در بخش مردان شد. ضمن اینکه عملکرد خوب "پانگ طانگ " در ساندای بانوان باعث تداوم حضور وی در تهران شد.

برخلاف ساندا، استفاده از مربیان چینی بخش تالو در دستور کار قرار گرفت. روند مذاکرات مسئولان فدراسیون ووشو ایران با همتای چینی خود تا روزهای پایانی سال 92 به خوبی پیش می‌رفت ولی موفقیت ووشوکاران جوان در رقابتهای قهرمانی جهان در آنتالیای ترکیه باعث شد تا چشم بادامی‌های چینی که در بخش ساندا خطر بزرگی را از سوی ایران احساس می‌کردند، قید همکاری برای اعزام مربی به ایران را زده و مربی نا آشنایی را به فدراسیون معرفی کنند.

البته این موضوع مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفت تا در نهایت مسئولان فدراسیون پروژه استفاده از مربیان چینی را  کنار گذاشته و دل به تجربیات توحید اسدیان برای موفقیت در "اینچئون" بستند.

توحید اسدیان از مربیان با تجربه و صاحب نام در تالوست که در رده‌های سنی مختلف نتایج بسیار خوبی کسب کرده و حالا در یک میدان بزرگ توانایی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

خبر دیگر از تیم ملی ووشو اینکه، حضور تیم ملی ووشو روسیه در دو بخش بانوان و آقایان در ایران قطعی شده است. فدراسیون نشین‌ها که به دلیل مشکلات مالی در تلاش بودند تا پای تیم های قدرتمند جهان را برای انجام بازی‌های تدارکاتی به تهران بازکنند، پس از قطعی شدن سفر تیم‌های چین و مصر، حالا با روس‌ها هم به توافق رسیدند.

تیم ملی روسیه دوم تیرماه به تهران می‌آید و طی روزهای سوم و چهارم همین‌ماه با تیم های ملی ایران دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند. بدون شک حضور پرتعداد قهرمانان جهان در ترکیب دو تیم و مبارزه رودروی آنان می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد که پای خیلی از علاقمندان این رشته را به آکادمی ووشو باز خواهد کرد. البته مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا این دیدار از شبکه‌های تلوزیونی نیز پخش شود.

کد خبر 2309047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha