سازمان ملل حملات تروریستی داعش را محکوم کرد/ بان کی مون: حامی عراق در مبارزه با تروریسم هستیم

سازمان ملل حملات تروریستی داعش را محکوم کرد/ بان کی مون: حامی عراق در مبارزه با تروریسم هستیم

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که این سازمان حامی عراق در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الغد، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای نسبت به اوضاع امنیتی وحشتناک در استان موصل ابراز نگرانی کرد.

وی در این بیانیه حملات تروریستی در استان های الانبار، بغداد، دیاله و نینوا که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر منجر شد را محکوم کرد و با خانواده های قربانیان حادثه ابراز همدردی کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد از تمامی رهبران سیاسی عراق خواست که در برابر تهدیدات فرا روی این کشور با یکدیگر متحد باشند و این امر تنها از طریق قانون اساسی و روند سیاسی دموکراتیک در کشور محقق خواهد شد.

وی از دولت مرکزی بغداد و اقلیم کردستان عراق خواست که برای بازگرداندن امنیت به استان نینوا و ارسال کمک های انسانی فورا با یکدیگر همکاری داشته باشند.

بان کی مون در ادامه بیانیه بر پایبندی کشورها به اجرای تحریم های مالی و ممنوعیت فروش سلاح به گروه تروریستی داعش در چارچوب نظام تحریم ها طبق قطعنامه شماره 1267 و 1989 شورای امنیت تاکید کرد.

وی در پایان تاکید کرد که سازمان ملل متحد از جمله هیئت این سازمان در عراق به حمایت خود از دولت و ملت عراق در راستای ایجاد کشوری دموکراتیک و شکوفا ادامه خواهد داد.

گروه تروریستی داعش از روز گذشته تاکنون شهر موصل و بخش های از صلاح الدین و کرکوک را تحت سیطره خود درآورده است.

کد خبر 2309115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha