۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

رویترز:

آمریکا بطور مخفیانه در حال آموزش نیروهای ویژه در مرزهای روسیه است

آمریکا بطور مخفیانه در حال آموزش نیروهای ویژه در مرزهای روسیه است

یک رسانه غربی از تحرکات مخفیانه ارتش آمریکا در کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بعد از اقدامات مسکو در خصوص شبه جزیره کریمه آمریکا فعالیت خود را در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش داده و در حال آموزش نیروهای ویژه در کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیرشوروی است.

بر اساس این گزارش صدها نیرویی که چند ماه قبل به این کشورها اعزام شده اند در اصل متخصصانی بوده اند که برای آموزش نیروهای ویژه به منطقه اعزام شده اند.

تمرین های نظامی ویژه ای که از ماه گذشته در لهستان، اسلوواکی، استونی، لیتوانی و لتونی انجام شد حکایت از حضور صدها نیروی ویژه آمریکایی در این کشورها داشت. برنامه های بلند مدت آمریکا در این کشورها شامل افزایش تعداد رزمایش های مشترک، آموزش نیروهای ویژه، حفظ صدها نیرو در کشورهای نزدیک به روسیه و انجام همکاری های گسترده امنیتی با آن ها می شود.

در همین رابطه طی روزهای گذشته نیز اعلام شد که آمریکا دو فروند از بمب افکن های رادارگریز خود را نیز بواسطه بحران اوکراین به اروپا اعزام کرده تا در صورت لزوم از آنها استفاده کند.

دریادار "سیسل هانی" از فرماندهان نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا در رابطه با اعزام این بمب افکن ها به اروپا گفت: این اقدام و استقرار بمب افکن های استراتژیک در اروپا یک موقعیت عالی برای تقویت و ارتقاء قابلیت انجام عملیات های مشترک میان آمریکا و همپیمانانش می شود.

به گزارش مهر، بحران اوکراین بهانه ای شده تا آمریکا حضور نظامی خود در اروپا را افزایش دهد بطوریکه علاوه بر اعزام ناو و زیر دریایی صدها نفر از نظامیان ایالات متحده در کشورهای نزدیک روسیه مستقر گشته اند.

این وضعیت در حالی است که مقامات روسیه و آمریکا وقوع جنگ سرد به دلیل بحران اوکراین را رد می کنند.

کد خبر 2309400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha