۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۴

حسين پور:

61 درصد مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی سالمندان هستند

61 درصد مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی سالمندان هستند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد خراسان شمالي گفت: 61 درصد مددجویان کمیته امداد این استان را سالمندان تشکیل می دهند.

امان‌الله حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون از مجموع 29 هزار و 150 نفر مشمولین طرح شهید رجایی در این نهاد، 40 هزار و 866 نفر  را سالمندان تشكيل مي‌دهد.

وی اظهار داشت: این تعداد از مشمولین طرح شهید رجایی در قالب 15 هزار و 600 خانوار از مزایای طرح شهید رجایی در این استان بهره‌مند هستند.

حسين پور با بيان اينكه كميته امداد استان به دو صورت طرح مددجويي يا عادي و طرح شهيد رجايي به مددجويان تحت حمايت خود خدمات ارائه مي‌دهد، تصريح كرد: حمايتهاي درماني و دارويي، فرهنگي، آموزشي و... به جز پرداخت مستمري از جمله خدماتي است كه مددجويان طرح عادي از آن بهره‌مند مي‌شوند.

وي با تاكيد به اينكه مددجويان طرح شهيد رجايي از تمامي خدمات اين نهاد از جمله پرداخت مستمري نیز برخوردارهستند، گفت: در طرح شهید رجایی سالمندان نيازمند بالاي 60 سال تحت پوشش و حمایت این نهاد قرار دارند.

حسين‌پور برگزاري اردوهاي زيارتي و سياحتي، توزيع هداياي بهداشتي، برگزاري كلاس هاي آموزش بهداشت، تهيه لوازم توانبخشي و پايش سلامت سالمندان را از ديگر خدمات ارائه شده اين نهاد به سالمندان عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه سال گذشته كميته امداد خرسان شمالي 800 ميليون ريال مستمري به سالمندان تحت حمايت پرداخت كرده است تصريح كرد: پرداخت مستمري در راستاي جبران قسمتي از كاستي ها و مايحتاج زندگي مددجويان سالمند اين نهاد انجام مي شود تا مشكلات آنان در برخي از نيازهاي اساسي به حداقل ممكن برسد.

اين مسئول پرداخت هزينه هاي درماني براي سالمندان را يكي از مشكلات اين قشر عنوان كرد و گفت: در راستاي ارتقا سلامت سالمندان و يشگيري از اينگونه مشكلات براي آنان برنامه هاي بهداشتي و درماني به اجرا گذاشته شده است.

 

کد خبر 2309747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha