۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۳۶

حجت الاسلام ترابی:

نیمه شعبان روز انفجار نور و پیدایش امید به آینده درخشان بشریت است

نیمه شعبان روز انفجار نور و پیدایش امید به آینده درخشان بشریت است

بروجرد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بروجرد گفت: نیمه شعبان روز انفجار نور و پیدایش امید به آینده درخشان بشریت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی ظهر چهارشنبه در چهارمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در کانون شاهد بروجرد اظهار داشت: این روزها منتظران منجی عالم بشریت و عدالت گستر واقعی جهان برای برپایی جشن های نیمه شعبان خود را آماده می کنند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان زاد روز نجات بخش منجی عالم بشریت است، افزود: نیمه شعبان سالروز ولادت شکوفه ای از بوستان نبوت است که با ظهورش همه جهان را عطر آگین خواهد کرد.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه مستضعفین برای آمدن امام عصر(عج) لحظه شماری می کنند، تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) می آید تا ظلم و ستم را از ریشه برکند و عدالت را در پهنه گیتی استقرار ببخشد و انسانهای به بند کشیده شده و تحقیرشده را آزاد کند.

جوانان پاک سرشت زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم می کنند

امام جمعه بروجرد ادامه داد: حضرت می آید تا زنگار را از اسلام بزداید و قرآن را در جهان حاکمیت ببخشد و او خواهد آمد تا گنج نهفته درون انسان را شکوفا کند و کار به مقصد نرسیده انبیاء را به مقصد برساند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان روز انفجار نور و پیدایش امید به آینده درخشان بشریت است، اظهار داشت: امروز جوانان متدین ایران زمین سعی می کنند با حرکات اصلاحی بستر را برای تشریف فرمایی حضرت امام عصر(عج) فراهم کنند.

حجت الاسلام حسن ترابی با بیان اینکه همه منتظران آن مصلح بزرگ جهان باید گامی در جهت اصلاح خود و جامعه بردارند، تاکید کرد: منتظرین واقعی آن حضرت کسانی هستند که با هر نوع جرم و جنایتی که ظهور آن منتظر را به تاخیر می اندازد مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: این جوانان پاک سرشت جوامع بشری هستند که زمینه را برای ظهور و برپایی حکومت عدل امام عصر(عج) فراهم می کنند.

هدف دشمنان بی خاصیت کردن جوانان ایران زمین است

امام جمعه بروجرد در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت وجود جوانان در کشور ادامه داد: انقلاب های جهان همه به نوعی انقلاب جوانان محسوب می شوند که در میان این انقلاب ها انقلاب اسلامی ایران از همه ریشه دار تر است.

وی افزود: مهمترین انقلابها انقلاب اسلامی ایران زمین است که با اراده ی جوانان کشور شکل گرفت و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس عمده مبارزین متدینی از قشرهای مختلف بودند که جنگ را به پیروزی کشاندند و در آن دوران نقش آفرینی برجسته و ممتازی داشتند.

حجت الاسلام ترابی تاکید کرد: جوانان ایران زمین تا به امروز موفقیتهای بزرگی خلق کردند و چشم دنیا را به حیرت واداشته اند.

وی اظهار داشت: هدف دشمنان ایران از تهاجم فرهنگی بی اثر و بی خاصیت کردن جوانان ایران زمین است.

وی افزود: اعتیاد و سرگرمی های جذاب و دروغین مانع بروز خلاقیت جوانان ایرانی می شود و با این روش دشمنان به مقصود خود که همان مرگ جوانان است، می رسند.

سیاست کنترل موالید سیاست غلطی بود

امام جمعه بروجرد در ادامه با اشاره به نوع جمعیت کشور در حال حاضر بیان داشت: امروز کشور ایران یک کشور جوان است و یک سوم جمعیت را جوانان تشکیل می دهند.

وی با بیان این مطلب افزود: سیاست کنترل موالید سیاست غلطی بود و شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" در یک مقطعی در آن زمان کاربرد داشت.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: در آن زمان تمام دستگاههای فرهنگی وارد عمل شدند و برای همه جا انداختند که باید نرخ رشد جمعیت کنترل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت منفی شده است و دشمنان از این قضیه خوشحال هستند، یادآور شد: سیاست کنترل موالید به نفع دشمنان است زیرا با گذشت زمان کشور از نیروی جوان، شاداب و قوی خالی می شود و از این طریق دشمن می تواند نفوذ کند.

کد خبر 2309756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha