۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۵۶

عراقی تاکید کرد:

رفع دغدغه‌ها برای تامین گاز کشور در فصل زمستان/ افزایش تولید گاز در پارس جنوبی

رفع دغدغه‌ها برای تامین گاز کشور در فصل زمستان/ افزایش تولید گاز در پارس جنوبی

بوشهر - خبرگاری مهر: معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: تلاش کارکنان پارس جنوبی برای توسعه این منطقه باعث رفع دغدغه‌ها برای تامین گاز کشور در فصل زمستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا عراقی عصر چهارشنبه در نشست با مسئولان شهرستان عسلویه و مدیران پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور و همچنین جهان دارد که در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای توسعه آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پارس جنوبی از مهمترین مناطق عملیاتی و گازی کشور است که توسعه آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است که همه مسولان در این زمینه عزمی همگانی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رفع دغدغه‌ها برای تامین گاز کشور در فصل زمستان بیان داشت: کارکنان پارس جنوبی با تلاش شبانه‌روزی خود خدمات بسیار مهمی را در تامین گاز کشور داشته اند و بسیاری از دغدغه‌ها را در این زمینه رفع کرده‌اند.

وی به نقش بسیار مهم مدیریت در حوزه پشتیبانی از عملیات برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا در این منطقه با استفاده مناسب از منابع انسانی شرایط توسعه و پیشرفت روز افزود آن فراهم شود.

تلاش برای افزایش تولید گاز در پارس جنوبی

عراقی با بیان اینکه توسعه پارس جنوبی به یک عزم همگانی نیاز دارد، خاطرنشان ساخت: تمامی امکانات باید در این راستا به کار گرفته شود تا با عزم همگانی شاهد رشد و توسعه اقتصادی و انرژی کشورمان باشیم.

وی از تلاش‌های نصوری مدیر سابق این منطقه تقدیر کرد و گفت: کارهای بسیار خوبی در این منطقه صورت گرفته است و امیدواریم با حضور مدیر جوان و بومی در این منطقه شاهد تداوم این خدمات و توسعه هر چه بیشتر منطقه باشیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: اولویت نخست شرکت ملی گاز ایران در شرایط کنونی انتقال گازهای جدید پارس جنوبی به مرکز کشور است که تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی از تلاش برای افزایش تولید و فرآورش گاز برای زمستان سال جاری خبر داد و گفت: افزایش تولید گاز در پارس جنوبی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با بهره‌برداری از ردیف‌های شیرین‌سازی گاز در پالایشگاه‌های جدید پارس جنوبی این مهم محقق می‌شود.

کد خبر 2309822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha