۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

چگنی خبر داد:

تامین 2700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از پیشنهادات لرستان برای سفر هیئت دولت است

تامین 2700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از پیشنهادات لرستان برای سفر هیئت دولت است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار لرستان گفت: تامین 2700 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا از پیشنهادات لرستان برای سفر هیئت دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی هادی چگنی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی به منظور تدوین پیشنهادات استان برای سفر هیئت دولت و رئیس جمهوری اظهار داشت: در این راستا پیشنهادات شاخص و کارگشای خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موانع توسعه استان بحث منابع کم بانکی است، ادامه داد: در این راستا برای طرح در جلسه هیئت دولت پیشنهاد اختصاص سالی دو هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به استان به مدت سه سال تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان با بیان اینکه خیلی کم اتفاق می افتد که یک سرمایه گذار که برای فعالیت در لرستان به این استان وارد می شود همه منابع لازم را در اختیار داشته باشد عنوان کرد: به طور قطع ارتقای سرمایه گذاری در استان نیازمند تسهیلات است.

چگنی ادامه داد: در این راستا یکی از درخواستها و مطالبات ما در سفر رئیس جمهوری بحث تامین تسهیلات و ارتقای منابع بانکی استان است.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر مصارف بانکی استان دو برابر منابع است، یادآور شد: با این روند چرخه توسعه در استان با حلقه های مفقوده ای مواجه می شود که سهم کمبود تسهیلات بانکی در این زمینه محسوس است.

معاون برنامه ریزی استاندار لرستان با اشاره به تلاشهای انجام شده توسط مدیریت ارشد استان به منظور جذب سرمایه گذار عنوان کرد: اجرایی شدن پروژه های مهمی مثل راه آهن، آزادراه و طرح توسعه فرودگاه خرم آباد از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

چگنی تصریح کرد: برنامه های در دستور کار برای ارتقای فضای کسب و کار در استان به گونه ای است که هر سرمایه گذاری که برای فعالیت به لرستان مراجعه می کند به منظور تسریع در انجام فعالیتها جلسه ای با حضور همه دستگاهها در حضور استاندار برای رفع موانع تشکیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه هر جامعه ای که به توسعه رسیده از مسیر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی حرکت کرده است، یادآور شد: وظیفه دولتها در این راستا ایجاد زیرساختها و فراهم آوردن فضای مناسب کسب و کار است.

کد خبر 2310553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha