۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۱

حجت الاسلام قاسمی زاده:

هدف تحولات عراق اختلاف بین شیعه و سنی است/ چراغ سبز آمریکا به داعش

هدف تحولات عراق اختلاف بین شیعه و سنی است/ چراغ سبز آمریکا به داعش

کرمان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تحولات عراق گفت: داعش با چراغ سبز آمریکا و غرب در صدد توطئه در کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان سربازان امام زمان را عاملان اصلی ایجاد امنیت در جامعه دانست و گفت: این افراد در گمنامی کامل زندگی خود را برای ایجاد امنیت در کشور به خطر می اندازند.

وی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) باید هم امنیت نظام را با همه سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل ترسیم کرده اند تامین کنند و هم باید در آن راستا حرکت کنند که نظام، اسلامی، ارزشی و شایسته و مقتدر باقی بماند.

وی گفت: حوزه امنیت یکی از حوزه های بسیار مهم در هر نظامی به ویژه در نظام اسلامی ما است.

امام جمعه موقت کرمان گفت: جمهوری اسلامی با دشمنان متعدد، زیاد و مختلف با ابزارهای مختلف مواجه است.

وی به قاچاق کالا، سوخت، مواد مخدر و هجوم فرهنگی با ماهواره ها اشاره کرد و افزود: دشمن در ابعاد مختلف با ایران اسلامی به دشمنی می پردازد که بر این اساس تلاش هایی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: تلاش برای حفظ انسجام ملی و اسلامی و سیاسی، از جمله اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

وی گفت: در نظام ما هستند افرادی که بخواهند همانند همان اتفاق های فتنه 88 به نظام ضربه بزنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) از سرمایه های اجتماعی، سیاسی و نظامی و غیره مراقبت و آرامش نظام را حفظ می کنند.

وی مبارزه با تروریست را به عنوان دیگر اقدامات سربازان امام زمان (عج) نام برد و گفت: اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی دیگر به وقوع می پیوندد می تواند در کشور ما نیز اتفاق بیفتد اما سربازان گمنام امام زمان (عج) شب و روز زیرکانه و مدبرانه مراقب هستند.

وی حذف ریگی سرکرده اصلی گروهک تروریستی شرق کشور را از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) کرمان دانست و گفت: مبارزه با گروه های انحرافی دیگر اقدامات این سربازان است.

امام جمعه موقت کرمان به جنایات گروه داعش در کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: این گروه خود را دولت اسلامی عراق و سوریه نام گذارده اند.

وی اظهار کرد: گروه داعش که پیش از این در سوریه و اکنون در عراق فعال هستند در ابعاد مختلف به مسلمان هتک حرمت کردند و این گروه و سایر گروه های سلفی و تکفیری همه برای ایجاد اختلاف، تشدید اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی آمده اند.

وی تصریح کرد: این گروه ها از نظر فکری و اندیشه ای شباهت زیادی با وهابیت دارند و آمده اند بین شیعه و سنی اختلاف بوجود آوردند.

امام جمعه موقت کرمان گفت: مسبب اصلی این جنایات در حق امت اسلامی، کشورهایی هستند که از آن ها حمایت می کنند.

وی ادامه داد: این گروه ها با نام اسلام اقدامات خود را انجام می دهند و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی شکل گرفته و حمایت و فعالیت می کنند.

 

کد خبر 2310668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha