۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۲۰

آیت الله محمودی در گفتگو با مهر:

وحدت و همدلی تنها راه حل بحران کنونی عراق است

وحدت و همدلی تنها راه حل بحران کنونی عراق است

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه ورامین گفت: امروز به زعم تمامی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی تنها راه حل نجات عراق از بحران موجود، اتحاد و همدلی شخصیت ها و رهبران سیاسی و مذهبی شیعه و سنی و کنار گذاشتن اختلافات است که اکنون ملت عراق این مسأله را به خوبی دریافته اند.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اهداف حمله همه جانبه گروه تروریستی داعش به استانهای مختلف عراق اظهار داشت: پس از برگزاری انتخابات سوریه و برگزیده شدن بشار اسد، تروریست ها متوجه شدند که به نتایج دلخواه خود در این کشور نخواهند رسید و دیر یا زود باید این منطقه را ترک کنند.

امام جمعه ورامین افزود: گروه های تروریستی با حمایت همه جانبه کشورهای مستکبر غربی و برخی حکام دست نشانده عربی بر اساس طرح و برنامه ریزی گسترده، عراق را به عنوان کانون حملات خود برگزیدند و از چند روز گذشته با تجهیز هزاران فرد آموزش دیده سعی دارند تا نوری مالکی نخست وزیر عراق را در تنگنا قرار دهند.

تروریستها دوست ندارند تفکر شیعه در عراق حکومت کند

وی ادامه داد: تروریستها از انتخاب مجدد نوری مالکی و حزب متبوعش و تصدی اکثر کرسی های پارلمان توسط شیعیان ناراحت هستند به همین خاطر دوست ندارند تا تفکر شیعه که منبعث از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است در این کشور حکومت کند.

محمودی اضافه کرد: اما باید توجه داشت که یکی از اهداف مهم و اساسی تروریست ها در عراق، هدف قرار دادن مرجعیت شیعه است زیرا تروریست ها به نقش آفرینی علمای شیعه بویژه آیت الله العظمی سیستانی به عنوان رهبر آگاه و بصیر ملت  عراق واقف هستند و سعی دارند تا با تنش آفرینی نقطه اتصال مردم با مرجعیت شیعه را دچار اختلال کنند.

وحدت و همدلی تنها راه حل بحران کنونی عراق است

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: خوشبختانه پس از حمله گروه های تروریستی به استان هایی نظیر موصل در عراق، بسیاری از شخصیت های شیعه و حتی سنی با صدور بیانیه هایی از مردم خواستند تا در مقابل این تهاجم ایستاده و اجازه خودنمایی به تروریست ها را ندهند.

وی تأکید کرد: امروز به زعم تمامی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی تنها راه حل نجات عراق از بحران موجود، اتحاد و همدلی شخصیت ها و رهبران سیاسی و مذهبی شیعه و سنی و کنار گذاشتن اختلافات است که اکنون ملت عراق این مسأله را به خوبی دریافته اند.

محمودی یادآور شد: امروز مردم عراق با به دست گرفتن اسلحه به صورت مردمی و در قالب طرحی مانند بسیج ایران به دنبال دفاع از کشور خود هستند زیرا می دانند در صورت تسلط تروریست ها بر عراق، جنایات وحشیانه این گروه ها تمامی ندارد.

جنایات تروریستها در سوریه و عراق فراموش نشدنی است

این مسئول گفت: هیچ انسان آزاده ای تصاویر سر بریدن زنان و کودکان در سوریه و عراق و هتک حرمت به مقدس ترین اعتقادات شیعیان و حمله به حرم و اماکن مذهبی و مورد احترام مسلمان توسط این گروه های تروریستی را فراموش نمی کند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق موجب آواره شدن هزاران نفر از خانه و زندگی خود شده است به همین خاطر باید در مقابل این گروه ها ایستاد و با تمام توان این غده سرطانی را از دامن اسلام پاک کرد.

کد خبر 2310838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha