۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹

امینی:

بازارچه‌های صنایع دستی اصفهان منظر شهری و ایمنی مناسبی ندارند

بازارچه‌های صنایع دستی اصفهان منظر شهری و ایمنی مناسبی ندارند

اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بازارچه‌های صنایع دستی شهر اصفهان از منظر شهری و ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و این در حالی است که اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی ایران معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی پیش از ظهر امروز شنبه در چهل ودومین جلسه‌ علنی چهارمین دوره‌ شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد گهربار یگانه منجی عالم هستی با بیان اینکه درحال حاضر اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی کشور شناخته شده است، اظهار داشت: این در حالی است که هنرمندان صنایع دستی این شهر در بدترین فضای کسب و کار به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به بازدید از بازارچه‌های صنایع دستی اصفهان بیان داشت: بازارچه‌های صنایع دستی شهر اصفهان از منظر شهری و ایمنی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و این در حالی است که اصفهان به عنوان پایتخت صنایع دستی ایران معرفی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از 200 اثر صنایع دستی اصفهان در یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار داشت: اما باید توجه داشته باشیم تعداد زیادی از این صنایع دستی در حال حاضر روند نابودی را طی می‌کنند و مسئولان امر باید به این امر توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان داشت: بازارچه های کاوه، بید آباد، رحیمه خاتون در دروازه حسن‌آباد که عموما در قلب شهر هستند چهره و منظر شهر را از بین برده اند که نیاز به حمایت جدی همه دستگاه‌های مربوطه برای ایجاد مجتمع‌های کارگاهی در نقاط مختلف شهر دارند.

کد خبر 2311397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha