۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲

واکنش وزیر بهداشت به پرونده بنزین پتروشیمی/ خبر خوش برای خیرین سلامت

واکنش وزیر بهداشت به پرونده بنزین پتروشیمی/ خبر خوش برای خیرین سلامت

وزیر بهداشت درباره خبر احضار نماینده وزارت بهداشت در پرونده شکایت از وزیر سابق نفت به دلیل تولید بنزین پتروشیمی، گفت: اطلاعی از این دعوت ندارم اما اگر دعوتی هم بشود با کمال میل حضور می یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه برنامه خیران احداث مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در پرونده شکایت از وزیر سابق نفت دریاره تولید بنزین پتروشیمی، نماینده وزارت بهداشت در دولت گذشته نیز به دادسرای کارکنان دولت احضار شده است، افزود: اطلاعی از این دعوت ندارم اما اگر دعوتی هم بشود با کمال میل حضور می یابیم البته من کارشناس این بخش نیستم و کارشناسانی هستند که اظهار نظر خواهند کرد و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت بهداشت برای توسعه پروژه هایی مانند پروژه مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران چه کمکهای می تواند بکند، گفت: پرفسور سمیعی پروژه بسیار عظیم و بزرگی را دنبال می کند که بهره برداری از آن می تواند یکی از افتخارات علمی کشور باشد و این مجموعه موجب ارتقا دانش پزشکی در کشور و منطقه خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه کشور ما به وجود پرفسور سمیعی افتخار می کند، افزود: سیاستگذاری، بهره برداری و ایجاد این مکان که علاقه مندان به رشته بیماری های علوم مغز و اعصاب بتوانند در این مرکز حضور یابند، جزء اختیارات دولت و وزارت بهداشت است و دولت آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه عظیم اعلام می کند.

وی همچنین در خصوص مشوق های وزارت بهداشت برای حمایت از خیرین سلامت گفت: برای خیرین سلامت در قانون جدید در زمینه مالیات مشوق هایی پیش بینی شده است اما چون هنوز مصوب نشده نمی توانم این مشوق ها را اعلام کنم.

هاشمی افزود: خیرینی که سرمایه خود را در حوزه سلامت هزینه کنند مشمول مالیات نمی شوند و اگر برای ساخت پروژه هایی در حوزه بهداشت و سلامت سرمایه گذاری کنند، بسته به اینکه جزء اولویتهای این وزارتخانه باشد یا خیر، از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت علاقمند است تا خیرین در حوزه سلامت پیش قدم باشند، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان قرار است سیاستهای جدید وزارت بهداشت در زمینه تشویق خیرین به امر سلامت و رفع مشکلات نیازمندان، اعلام شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص واقعی بودن تعرفه های پزشکی و دریافت مبالغ هنگفت از بیماران توسط پزشکان گفت: باید زیرساختها در این زمینه اصلاح شود و بنای دولت این است ارایه خدمات را در مراکز تحت مدیریت خود به نحوی ارتقا دهد تا با بخشی از مراکز خصوصی قابل رقابت باشد.

وی گفت: ظرف یکسال آینده به سمت واقعی شدن تعرفه ها پیش خواهیم رفت و هم اکنون در بخش دولتی گامهای اولیه را برداشته ایم و فکر می کنم اگر برنامه های دولت در زمینه های خارجی و داخلی پیش برود، به تدریج شاهد رفع مشکلات حوزه سلامت خواهیم بود.

کد خبر 2311856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha