۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۱۴

اکبری:

36 کشاورز نمونه خراسان جنوبی تجلیل شدند

36 کشاورز نمونه خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیرجند- خبرگزاری مهر: مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 36 کشاورز نمونه شهرستان های خراسان جنوبی انتخاب و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اکبری ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان و تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز شناسایی و انتخاب برگزیدگان در طول یک سال و نهایتا تجلیل از آن‌ها در هفته جهاد کشاورزی توسط این سازمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم ایجاد انگیزه و تشویق در تولید اقتصادی، الگوسازی و معرفی الگو و مصداق قابل اعتماد الگوی موفق به سایر کشاورزان بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارج نهادن به تلاش روستاییان، ارتقای شأن و جایگاه آن‌ها، ترغیب به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بهره گیری از ارتقای نمونه‌ها را از اهداف دیگر تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی بیان کرد.

اکبری با بیان اینکه در این راستا 192 پرونده از شهرستان‌ها به مرکز استان ارسال شده است، گفت: پس از بررسی های انجام شده روی این پرونده ها 36 کشاورز نمونه انتخاب و در این جلسه تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه از 11 شبان زحمت‌کش استان و یک نفر از زکات‌دهندگان برتر استان تجلیل و قدردانی می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همزمان این جلسه در سایر شهرستان‌های استان، افزود: جمعا طی این هفته از 278 کشاورز نمونه شهرستانی تجلیل می‌شود..

اکبری ادامه داد: امسال در طی هفته جهاد کشاورزی 9 نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان به عنوان نمونه ملی معرفی شده‌اند اما هنوز نتایج کشاورزان نمونه کشوری اعلام نشده است.

وی به رکوردشکنی‌های کشاورزان استان طی چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: حسین زارعی در محصول جو به عنوان رکوردار برداشت جو معرفی شده است.

به گفته وی در سال گذشته خراسان جنوبی در محصولاتی مانند پنبه، زرشک، پسته و عناب رکوردار داشته و عباس کیانی با برداشت 16 تن پسته به عنوان رکورددار ملی در برداشت پسته بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال نیز کشاورزان استان در سه محصول گندم، ذرت علوفه‌ای و زعفران رکوردار داشته‌اند، بیان کرد: خداد ضیایی با برداشت 10 تن و 500 کیلو گندم، محمد بهادری با برداشت 43 کیلو زعفران خشک و محمود سلم آبادی با برداشت 108.6 تن ذرت علوفه‌ای رکورداران نمونه استان هستند.

اکبری با اشاره به اینکه تاکنون شهرستان قاین با دارا بودن 42 کشاورز نمونه در رتبه نخست استان قرار دارد، اظهار کرد: بعد از آن شهرستان بیرجند با 40 کشاورز نمونه، سرایان 30 کشاورز نمونه، فردوس با 24 کشاورز نمونه به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم استان هستند.

 

کد خبر 2312152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha