۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۹:۴۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

اعزام کاروان ایران به اینچئون با 320 ورزشکار/ پیش‌بینی مدال تا یک ماه آینده

اعزام کاروان ایران به اینچئون با 320 ورزشکار/ پیش‌بینی مدال تا یک ماه آینده

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با تاکید بر اینکه وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی همچنان در حال بررسی است، گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا به امروز احتمالا با 320 ورزشکار در این بازی‌ها شرکت می‌کنیم. ضمن اینکه پیش‌بینی عملکرد کاروان اعزامی به لحاظ مدال‌آوری طی دو مرحله انجام خواهد شد.

اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی توضیح داد و اظهارداشت: تا به امروز حضور 20 رشته در قالب گروه‌های اول و دوم در این بازی‌ها قطعی شده است. در مورد گروه سوم که شانسی برای کسب مدال ندارند هم هیچ رشته‌ای تا به اینجا حذف نشده اما هنوز به نتیجه قطعی و نهایی هم نرسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: در مورد وضعیت رشته‌های گروه سوم برای اعزام به اینچئون همچنان در حال بررسی هستیم. یکسری میادین و رکوردهایی را به عنوان ملاکی برای تصمیم‌گیری در مورد رشته‌های این گروه مدنظر قرار داده‌ایم. در کل نظرها بر این است که در چند رشته این گروه، اگرچه شانسی برای مدال ندارند اماچون حرکت رو به جلو داشته‌اند، حضور حداقلی داشته و یکی دو ورزشکار آنها را به محل بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در مورد تعداد کلی ورزشکاران کاروان ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: احتمالا 300 ورزشکار در قالب 20 رشته‌ای که حضورشان در بازی‌های آسیایی قطعی شده به اینچئون اعزام می‌شوند. در مورد رشته‌های گروه سوم هم هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم اما در کل احتما لا از این گروه هم 20 ورزشکار اعزامی داشته باشیم. با این اوصاف تعداد ورزشکاران کاروان ایران برای اعزام به اینچئون 320 نفر است.

"این تعداد نسبت به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی گوانگجو کمتر است"؟، وی در پاسخ به این پرسش با یادآوری اینکه کاروان اعزامی به گوانگجو متشکل از 368 ورزشکار بود، خاطرنشان کرد: البته این کاهش تعداد ورزشکاران به دلیل کاهش تعداد رشته‌ها نیست. برای بازی‌های آسیایی دوره پیش رشته دراگون بت هم اعزام شد که خود شامل 48 ورزشکار بود در حالیکه این رشته در بازی‌های آسیایی 2014 اصلا حضور ندارد. نبود همین رشته باعث کاهش خود به خودی تعداد کلی ورزشکاران می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر تعداد ورزشکاران دراگون‌بت را از تعداد کلی ورزشکاران اعزامی به گوانگجو کم کنیم، رقم به دست آمده نزدیک به همان تعداد ورزشکارانی می‌شود که احتمال اعزام‌شان به اینچئون وجود دارد. 

رحیمی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی انجام شده، به مهر گفت: فعلا برای نهایی کردن وضعیت کاروان ایران فرصت داریم. تا یک ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی می‌توانیم فهرست رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی را به برگزار کننده بازی‌ها اعلام کنیم. به طور حتم این کار را به موقع انجام خواهیم داد.

"پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از مدال‌آوری کاروان ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی چه زمانی انجام می‌شود"؟، این پرسش پایانی خبرنگار مهر بود که رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در پاسخ به آن گفت: پیش‌بینی برای مدال زود است اما در کل این کار طی دو مرحله انجام خواهد شد. تا یک ماه آینده پیش‌بینی مقدماتی خود را از میزان مدال‌آوری کاروان ایران انجام خواهیم داد و در زمانی نزدیک به اعزام کاروان هم پیش‌بینی نهایی و قطعی خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش مهر، هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 28 شهریورماه تا 12 مهرماه به میزبانی اینچئون کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

کد خبر 2312217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha