۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲

بی‎بی‎سی: برنز برای مذاکرات هسته ای به وین آمده نه گفتگو درباره عراق

بی‎بی‎سی: برنز برای مذاکرات هسته ای به وین آمده نه گفتگو درباره عراق

یکی از خبرنگاران شبکه بی بی سی که برای پوشش اخبار مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در وین مستقر شده هدف از سفر معان وزیر امور خارجه آمریکا به این شهر را حضور وی در مذاکرات هسته ای دانست و نه انجام گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی در خصوص عراق.

خبرنگار بی بی سی در صفحه توئیتر خود می نویسد : دیپلمات های آمریکایی حاضر در وین می گویند که سفر "ویلیام برنز" به وین با هدف انجام مذاکرات هسته ای انجام می شود و نه گفتگو با مقامات ایرانی در رایطه با تحولات اخیر عراق.

ویلیام برنز از باسابقه ترین دیپلمات های امریکایی بوده و سال هاست که پرونده ایران در وزارت خارجه امریکا در اختیار وی است. به نوشته رسانه های غربی وی مطلع ترین فرد از اوضاع ایران در وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود.

هر چند بی بی سی به نقل از دیپلمات های آمریکایی اعلام کرده که هدف برنز از سفر به وین گفتگو با مقامات ایرانی در مورد عراق نیست اما "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرده که اگر واشنگتن بخواهد مذاکره ای با ایران در مورد عراق داشته باشد، این اقدام را در حاشبه گفتگوهای هسته ای وین انجام می دهد.

در همین رابطه امروز دوشنبه رویترز و وال استریت ژورنال، در گزارشی های از آماده شدن امریکا برای انجام مذاکره با ایران رد خصوص عراق خبر دادند.

بنا بر این گزارش دولت اوباما اعلام کرده که خود را برای آغاز گفتگوهایی مستقیم با ایران بر سر اینکه چگونه دو کشور مخالف (ایران و آمریکا) می توانند بر ضد گروه های تروریستی وارد عمل شوند، آماده می کند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که از امروز دوشنبه قرار است دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در مورد توافق جامع هسته ای در وین آغاز شود.

کد خبر 2312870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha