۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۹:۲۳

به‌صورت توافقی/

خرمای مازاد کشاورزان دشتستان در هفته جاری خریداری می‌شود

خرمای مازاد کشاورزان دشتستان در هفته جاری خریداری می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی گفت: خرمای مازاد کشاورزان دشتستان درهفته جاری خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده مقرر شده است طی هفته جاری مباشرانی از سوی وزرات جهادکشاورزی برای خرید توافقی خرمای باقی مانده در انبارهای دشتستان اعزام شوند.

وی خاطرنشان ساخت: خرماهای فراوانی در انبارهای کشاورزان دشتستان فروش نرفته وباقی مانده است که تبدیل به یک بحران شده مسئولان باید تدبیری بیاندیشند.

نماینده مردم دشتستان درمجلس شورای اسلامی افزود: ورشکستگی کشاورزان موجب خسارت های جدی و نا امیدی آنها و ازدست دادن شغل ودرآمد خواهدشد که باید از پیامدهای آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به سفر معاون وزیرجهاد کشاورزی که بیستم اردیبهشت ماه سال جاری انجام گرفت، گفت: پس ازنشست ها و بازدیدهایی که در این سفر با کشاورزان و مسئولان شهرستان دشتستان و استان بوشهر انجام گرفت، مقرر شد بودجه ای به منظور خرید خرمای مازاد کشاورزان اختصاص داده شده و محصولات آنها در اوایل خردادماه با قیمت توافقی خریداری شود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به دلیل پاره ای ازمشکلات ازجمعه عدم نقدینگی، تاکنون این وعده محقق نشده و کشاورزان چشم انتظار فروش خرماهای خود هستند.

اعزام مباشران وزارت کشاورزی و تعیین مراکز خرید خرمای توافقی

موسوی نژاد با تشریح پیگیری‌های انجام گرفته در هفته‌های گذشته، ابراز داشت: وظیفه ما حساس کردن مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ومتوجه کردن آنها به اهمیت موضوع بود و ناچار شدیم تذکری کتبی در مجلس به وزیر ارائه کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ادامه داد: در این مدت نشست هایی نیز با مسئولان مربوطه درمرکز کشور برگزار کردیم تا هرچه سریع تر اعتبارات تخصیص یافته، واریز شود تا وزارت جهاد کشاورزی بتواند به تعهدات خود عمل کند.

نماینده دشتستان درخانه ملت اذعان داشت: باپیگیری های انجام گرفته وطبق برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم اعزام مباشران وزارت کشاورزی و تعیین مراکز خرید خرمای توافقی در هفته جاری انجام گرفته و خرمای نخلداران خریداری شود.

این مسئول با بیان اینکه درحال نزدیک شدن به فصل برداشت خرمای سال جاری هستیم، گفت: قطعا فروش نرفتن محصول گذشته موجب افت کیفیت خرمای جدید نیز می شود.

موسوی نژاد تصریح کرد: همچنان پیگیر رفع مشکلات خرما به صورت بلندمدت در فراکسیون نخل وخرما، کارگروه های تشکیل شده در دولت ومرکز پژوهش های مجلس نیز هستیم.

کد خبر 2313228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha