۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۴

اخبار امنیتی عراق/

درخواست بغداد از اربیل برای تحویل مظنونان/هتک حرمت زنان موصل از سوی داعش

درخواست بغداد از اربیل برای تحویل مظنونان/هتک حرمت زنان موصل از سوی داعش

درخواست سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق از اربیل برای تحویل مظنونان فتنه افکن به بغداد، دیدار هوشیار زیباری با سفیران کشورهای اروپایی و ادامه هتک حرمت زنان موصل و درخواست زنان این منطقه از نیروهای امنیتی برای نجات آنها از شر اقدامات شرم آور گروههای تکفیری از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله،قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق از هلاکت 315 تروریست در استانهای الانبار،دیالی و صلاح الدین خبر داد.

وی افزود: ما مجددا از اقلیم کردستان می خواهیم که مظنونین موجود در کردستان از جمله احمد الدباش، علی حاتم السلیمان و رافع الرفاعی را تحویل دولت مرکزی دهد زیرا این افراد با حضور در شبکه های تلویزیونی علیه نیروهای امنیتی و روند سیاسی موضع گیری می کنند و به دنبال ایجاد فتنه طایفه ای هستند.

از سوی دیگر هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در جمع سفیران برخی کشورهای اروپایی در بغداد بر عزم کشورش برای گرفتن فرصت از تروریستها برای خودنمایی سخن گفت و از مواضع برخی کشورها در حمایت از عراق تمجید کرد.

یک منبع امنیتی اعلام کرد: تروریستهای داعش پنج زن را در موصل مورد هتک حرمت قرار داده اند و زنان موصلی از نیروهای امنیتی برای نجات این فاجران کافری که آنها را مجبور به جهاد نکاح می کنند کمک خواسته اند.

زنان موصلی بیان کرده اند که داعشی ها جاهل با ثبت اسامی زنان آنها را مجبور به جهاد نکاح مطابق جدول زمانی با داعشی هایی تونسی، چچنی ،سعودی و دیگر تابعیت ها می کنند.

این منبع اعلام کرد: زنانی که نام آنها در لیست جهاد نکاح تروریست ها قرار گرفته است تهدید به خودکشی در صورت اجبار به رفتن به مسجد و مدارس برای جهاد نکاح کرده اند.

زنان موصلی در تماس با رسانه ها افزودند: ساکنان موصل که با تروریستهای داعش همکاری می کنند اسامی آنها را داده اند.

این در حالی است که برخی رسانه ها اعلام کردند: تروریست های داعش منازلی که در آنها زن وجود دارد را علامت گذاری کرده اند.

از سوی دیگر شبکه العراقیه در خبری فوری از بازداشت 6 داعشی در جاده الاسحاقی به سامراء خبر داد.

محمد اللکاش عضو ائتلاف المواطن عراق گفت: نیروهای امنیتی جنگ شدیدی با تروریستهای مورد حمایت خارجی ها انجام می دهند.مردم عراق هنگامی که خطر گروههای تکفیری را احساس کرد از نیروهای امنیتی حمایت قوی به عمل آورد.

وی افزود: ارتش ضد داعش قربانیان زیادی داده است و امیدواریم که ظرف روزهای آینده داعش نابود شود.

از سوی دیگر عشایر منطقه المجر در استان میسان تجمع گسترده ای در حمایت از دعوت مرجعیت دینی برگزار کردند و برای جنگ با تروریستها در الانبار، نینوی و صلاح الدین تبت نام کردند.

از سوی دیگر سرلشگر ابو الولید از تلفات سنگین تروریست ها در تلعفر به علت عملیات هوایی ارتش عراق خبر داد و افزود: پس از اینکه عشایر و ارتش عراق موفق به بیرون کردن داعشی ها از تلعفر شدند اوضاع در این شهر خوب است.

کد خبر 2313255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha