۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶

مدیر مؤسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی:

تحقیقات زیادی در مورد زندگی و زمانه امام حسن(ع) انجام نشده است

تحقیقات زیادی در مورد زندگی و زمانه امام حسن(ع) انجام نشده است

دکتر سیدمصطفی صفوی همامی، مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی با بیان اینکه کنگره بین المللی سبط النبی(ع) کار بسیار ارزشمندی است، گفت: به دلیل اینکه زندگی و زمانه امام حسن مجبتی(ع) موضوع بسیار بکر و تازه ای است و کار زیادی انجام نشده برگزاری کنگره سبط النبی(ع) بسیار مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید مصطفی صفوی همامی، مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی درباره اهمیت برگزاری کنگره هایی مانند کنگره سبط النبی(ع) گفت: برنامه هایی در خصوص ائمه اطهار(ع) مانند همین کنگره سبط النبی(ع) کار بسیار ارزشمندی است و اینکه برای اولین بار در مورد امام حسن(ع) کنگره علمی برگزار شده، شروع خیلی خوبی است و امیدوارم که فعالیت های تحقیقاتی بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی اظهار داشت: مدیر موسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی محتوای علمی مقالاتی که به زبان انگلیسی به دبیرخانه رسیده را ارزیابی می کند و مهمانان و مدعوینی که از آمریکای شمالی، کانادا و اروپا به کنگره دعوت شده اند را برای ارائه مقالات معرفی می کند تا در کنفرانس از اطلاعات آنها استفاده شود.

این استاد دانشگاه در تشریح سطح آثار رسیده به دبیرخانه همایش سبط النبی(ع) گفت: مقالات انگلیسی در دو نوع تقسیم بندی می شوند یک نوع مقالات تحقیقاتی دسته اول است که از ارزش علمی بالایی برخوردارند و نوع دوم مقالات، گردآوری مطالب است و در درجه دوم هستند و در انتخاب مقالات سعی شده است که به دسته اول ارزش و بهای بیشتری داده شود مخصوصا مقاله ای باشد که برای اولین بار به این کنفرانس ارائه شده باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه به دلیل اینکه زندگی و زمانه امام حسن مجبتی(ع) موضوع بسیار بکر و تازه ای است و کار زیادی انجام نشده مقالات درجه اول از جذابیت و محتوای خوبی برخوردار هستند و سعی شده در داوری مقالات؛ مقالات درجه دوم کمتر معرفی شوند و بیشتر کارهای اصلی و جدید باشد.

مدیر مؤسسه اطلاعات و تحقیقات اسلامی در مورد تعداد مقالات ارائه شده به کنگره عنوان کرد: در حدود 20 مقاله انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و تعداد مقالات عربی بیشتر از زبان فارسی است.

کنگره بین المللی سبط النبی(ع) با موضوع امام حسن مجتبی(ع) در روزهای اول و دوم تیرماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه های فرهنگی و دینی از جمله ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

کد خبر 2313638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha